Új menetrenddel várták Szegeden a hétfői becsöngetést

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Megszűnnek a megállókban a hosszas várakozások, hétfőtől ismét sűrűbben közlekednek a buszok, trolik és villamosok. Az iskolakezdéssel azonban az utasforgalom is jelentősen nő, a reggeli csúcsban zsúfoltságra kell számítani, illetve hosszabb menetidőre.

„Szeged helyi autóbusz-közlekedésében a közép- és felsőfokú tanintézményeket kiszolgáló vonalakon növekszik jelentősen az utasszám, például a 20-ason és 72-esen, de egyes, összevont oktatási intézménnyel rendelkező településrészek között a reggeli időszakban szintén nagyobb forgalom lesz tapasztalható” – tájékoztatott Káity Károly. A Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója közölte, a diáklétszám 20-30%-kal növeli a társaság utasforgalmát.

Megtudtuk, oly módon is készülnek a tanévkezdésre, hogy több csuklós buszt közlekedtetnek, így szeretnék csökkenteni a tumultust a reggeli és délutáni csúcsidőben. „Társaságunk az önkormányzat által megrendelt rásegítő járatokat közlekedteti, ezenfelül rendkívüli, kivételes esetekben a rendelkezésre álló szabad csuklós kapacitás átvezénylésével tudjuk a zsúfoltságot csökkenteni” – hangsúlyozta Káity.

„Az egyetemisták miatt a helyközi és távolsági közlekedésben a csütörtöki és pénteki, illetve vasárnapi és hétfői napokon lesz érezhető az utasok számának növekedése, míg a helyi járatok tekintetében az egyetemi létesítményeket kiszolgáló útvonalakon” – jegyezte meg.

Hasonlóan készül a tanévkezdésre a Szegedi Közlekedési Kft. is. „A szeptembertől érvényes menetrendhez tartozik egy járműszükséglet is, amit úgy határoztunk meg, hogy ahol csak lehet, nagy befogadóképességű villamosokat és trolibuszokat közlekedtetünk. A trolik esetében a korábbi gyakorlatnak megfelelően a 8-as, 9-es és 19-es vonalon fognak a csuklós járművek közlekedni, a villamosoknál pedig a 2-es vonalat vagy két kocsis Tatra szerelvénnyel vagy a PESA-kal szolgáljuk ki. A 2-es esetében minden járatnál biztosítani szeretné az SZKT a nagy befogadóképességű szerelvényt” – nyilatkozta portálunknak Dénes Balázs. A cég forgalmi osztályvezetője megjegyezte, vonalfüggő, hogy mennyivel növelik a járatszámot, ott ahol a legnagyobb sűrítést hajtják végre, 1-3 többletjármű fog közlekedni az iskolakezdéstől.

Újdonságról is beszámolt Dénes Balázs, a 4-es járaton is több két kocsis Tatrát fognak üzembe állítani a reggeli és délutáni csúcsforgalomban. „Korábban Szeged legforgalmasabb tömegközlekedési útvonala az 1-es villamos volt. Ennek szerepét ugyan átvette a 2-es, de a két vonal közösen továbbra is a várhatóan munkanapokon több mint 30 ezer felszálló embert fog elszállítani a belvárosba” – felelte az osztályvezető arra a kérdésünkre, hogy mennyivel nő az utasok száma.

Hosszabb menetidő és dugók is várnak a közlekedőkre

A menetidő is növekedni fog a nyári és a hétvégi időszakhoz képest. Az SZKT munkatársa közölte, egy iskolai tanítási napon vonaltól, illetve útszakasztól függően 10-15%-kal is hosszabb lehet a menetidő, természetesen elsősorban csúcsidőben, de a belvárosban napközben is jelentős utasforgalmat bonyolítanak le a járművek. Bár hétfőtől már nem kell esetenként fél órát várni egy-egy buszra vagy trolira a járatsűrítések révén, illetve újra több alacsonypadlós járműt közlekedtetnek a társaságok, de azzal számolnia kell az útra kelőknek, hogy sokan autóval viszik el gyermeküket iskolába, óvodába, ami lassítja a forgalmat.

A 2-esnél továbbra is gondot okoz, hogy nincsenek összehangolva a lámpák, így a villamos sok esetben perceket kénytelen állni, ami szintén hosszabb menetidőt eredményez. Ezzel kapcsolatban Dénes Balázs elmondta, folyamatosan jelzik ezt a hónapok óta fennálló problémát a városháza és a kivitelező felé egyaránt. „A rókusi körforgalomnál egy új jelzőlámpaprogram működik, ami lehetőség szerint előnyben részesíti a 2-est. A Rókusi körúton is lámpaprogram-váltás válható” – tudtuk meg a szakembertől.

A Vásárhelyi Pál utcában zajló munkálatok miatt a 90-es járatok Rókus felé terelőútvonalon közlekednek, várhatóan december végéig, de szerencsére most úgy kezdődik a tanév, hogy másutt nincs útépítés vagy átalakítás.

Előző sztori

Ágotás gyerekeket vendégeltek meg halászlével a szegedi lionok + FOTÓK

Következő sztori

Gál Béla: Sok a kérdőjel az iskolakezdéssel kapcsolatban + VIDEÓ

Legutóbbi hasonló cikkek