Sport

Olimpia: Kozák-arany, női kajakkettes- és férfi kajaknégyes-ezüst! (FRISSÍTVE) + FOTÓK

2012. augusztus 9., csütörtök

Az aranyos szerda után aranyos-ezüstös csütörtök a londoni olimpia kajakversenyein: Kozák Danuta arany-, a férfi kajaknégyes és a női kajakkettes ezüstérmet szerzett.

Elmaradt a triplázás a Kovács, Douchev-Janics párosnak

"Csalódott vagyok, hiszen nyerni akartunk, és nem sikerült" - mondta a futam után Kovács Katalin. "A németek borzasztóan erősek voltak. Nem mentünk mi sem rossz pályát, de ha edzésen így teljesítünk, akkor visszamegyünk, és még egyszer végigevezzük. Valami miatt nem tudtuk kihozni magunkból a maximumot. A szerdai négyes sikernek nagyon örültem, feldobott, ezért fáj, hogy most nem győztünk megint. Sajnálom, hogy hiába húztuk végig az utolsó centiméterekig, nem volt elég. Most ennyi volt bennünk." "Kikaptunk, pedig kieveztük magunkat, de ma ennyi erőnk volt" - értékelt a még a 200-as egyesben is érdekelt Douchev-Janics Natasa. "A németeknek a nőknél még nem volt aranyuk, szerdán kikaptak tőlünk négyesben, és lehet, hogy most jobban akarták a győzelmet. Nem égett bennünk az a láng, ami szokott. Van még egy versenyem, szeretném bebizonyítani, hogy képes vagyok újból győzni."

11.41: Remek magyar rajt, de eljönnek a németek, már vezetnek! Lengyelek és németek jól mennek, 250-nél még másodikok vagyunk! Most hajráznak a mieink, de a németek is... Nem lesz meg az arany, az ezüstért harcolunk a lengyelekkel. Ezüst! Nincs címvédés, de van ezüstérem. Sebaj Nati, majd 200-on! Ez a 14. érmünk Londonban!

Női K-2 500 m:

Olimpiai bajnok: Tina Dietze, Franziska Weber (Németország) 1:42.213 perc 2. KOVÁCS KATALIN, DOUCHEV-JANICS NATASA 1:43.278 3. Karolina Naja, Beata Mikolajczyk (Lengyelország) 1:44.000 Most pedig következik az a szám, amit a legjobban várunk! Kovács Katalin és Douchev-Janics Natasa kajakkettes 500-on, zsinórban a harmadik aranyukért mennek ezen a távon. A hármas pályát figyeljük!

Kozák Danuta két nap alatt másodszor olimpiai bajnok!

"Megpróbáltam teljes erővel menni, nem figyelni másra, így fogalmam sem volt, hogy hol állok pontosan" - nyilatkozta az MTI-nek Kozák. "Csak azt érzékeltem, hogy a mellettem lévő pályákon nincs senki, aki velem tart. A célban tudtam meg, hogy az elején a nagy riválisom, az ukrán belekezdett, és csak második voltam a féltávnál. Sajnos, nagyon nem tudtam aludni, hajnali fél négy óta fenn vagyok, azóta próbáltam magam nyugtatgatni. Plusz erőt adott, hogy az otthoni válogatón le tudtam győzni olyanokat, akik számos nagy sikert értek el. Remélem, ez még nem a csúcs, lesz még pár olimpián, és a négyessel is szeretnék további sikereket elérni. Nagyon boldog vagyok, jól sikerült minden: a felkészülés, az előfutam és a verseny is. Köszönöm mindenkinek, aki segítette a felkészülésemet." 11.15: A hatos pályán rajtol Danuta! 250-nél félhajóval vezet az ukrán Oszipenko-Radomszka, Kozák második! És Kozák hogy hajráz?! És ráver egy hajót az ukránra, micsoda aranyfutam! Kozák Danuta olimpiai bajnok! Két nap alatt kétszer! Csipes Ferenc tanítványa Kőbán Rita 1996-os és Janics Natasa 2004-es sikerét követően szerzett ebben a számban olimpiai aranyérmet Magyarországnak.

Női K-1 500 m

Olimpiai bajnok: KOZÁK DANUTA 1:51.456 perc 2. Inna Oszipenko-Radomska (Ukrajna) 1:52.685 3. Bridgitte Hartley (Dél-afrikai Köztársaság) 1:52.923 És következik Kozák Danuta női kajakegyes 500 méteren! Meglesz két nap alatt a második olimpiai aranya?

Ezüstérmes a férfi kajaknégyes!

"Nagyon összpontosítottunk, és talán emiatt volt rossz a rajtunk, bizony belehúztam, és kiugrottunk" - nyilatkozta az MTI-nek Kammerer, aki a 2000-es és 2004-es arany után harmadik ötkarikás érmét gyűjtötte be ebben a számban. "Próbáltuk tartani az iramot az ausztrálokkal, de ők most nagyon jók voltak. Maximálisan mentünk, most ez erre volt elég. De nagyon örülünk a második helynek is. Abszolút nem érzem, hogy kiörögednék, Kökény Roland is jó példa, hogy van bennünk erő." "Sajnos nem nyertünk, de a 'fehér arany' is jól néz ki. Nagy siker ez! A rajt megismétlése nem okozott gondot, volt bennünk erő" - mondta Tóth Dávid. "Tökéletes pályát mentünk, tele voltunk energiával, bírtuk végig. Jól beosztottuk az erőnket, örülünk a második helynek" - nyilatkozta Kulifai Tamás. "Kati néni szépen összerakta ezt a hajót" - mondta Pauman Dániel. "Amikor tavaly októberben kihirdették a válogatási elveket, neki a fejében már készen volt a terv, s ennek megfelelően variálta a párosokat. Sokat támadtak minket, de szép meglepetést okoztunk. Nagyon erős a rajtunk, edzéseken mindig az első 250-et gyakoroltuk. Az előfutamban mentünk egy kamikázét, most figyeltünk, hogy a végére is maradjon erőnk. Ha fél óra múlva újraindítják ezt a futamot, lehet, hogy teljesen más lesz a sorrend." "Én végig kitartottam az álláspontom mellett, amikor támadták a négyest. Igaza lett Botondnak és nekem" - nyilatkozta Fábiánné Rozsnyói Katalin, a négyes edzője. "Én tudtam, hogy az ausztrálok nyerik, ők Szolnokon készültek, láttam az edzéseiket. Tóthék vékonyak, nem erőből eveznek, inkább technikásak, úgy kellett taktikázni, hogy végig bírják. Ha együtt maradnak, majd ők fognak nyerni." 10.48: És elrajtolnak, és visszalövik... A mieink ugrottak ki. Nagy a feszültség az etoni vízi pályán! És újra rajtolnak, kicsit beragadunk. 250-nél az ausztrálok mögött a másodikon fut a magyar hajó! 500-nál még mindig ugyanígy! Picit jönnek a szlovákok, 750-nél harmadik helyen a magyar csapat. Behozzuk ezüstre! Elsők az ausztrálok, és a nagy rivális csehek bronzérmesek.

Férfi K-4 1000 m:

Olimpiai bajnok: Ausztrália (Tate Smith, Dave Smith, Murray Stewart, Jacob Clear) 2:55.085 perc 2. MAGYARORSZÁG (Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel) 2:55.699 3. Csehország (Pavel Davidek, Lukas Trefil, Josef Dostal, Jan Sterba) 2:55.850 A mieink a négyesről indulnak. Az egyesen a románok, kettesen a csehek, a hármason az ausztrálok, az ötösön a szlovákok, a hatoson a németek, a hetesen az oroszok, a nyocason pedig a dánok lapátolnak. A kenukettesek ezresét a németek nyerték a fehéroroszok és az oroszok előtt, de már a következő futamot nézzük, ahol a Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel négyes ül a kajakba szintén ezer méteren.

Korábban írtuk:

A szerdai két kajakarany után csütörtökön újabb éremesőre számítunk. Férfi kajaknégyesünk meglepetést okozhat, az ötszörös világbajnok Kozák Danuta első olimpiai bajnoki címét gyűjtheti be, míg a Kovács Katalin, Douchev-Janics Natasa párostól nem titkoltan címvédést várunk. A csütörtöki, magyar érdekeltségű döntők programja: 10:48: férfi K-4 1000 m (Kammerer Zoltán, Tóth Dávid, Kulifai Tamás, Pauman Dániel) 11:15: női K-1 500 m (Kozák Danuta) 11:42: női K-2 500 m (Kovács Katalin, Douchev-Janics Natasa) „A férfi kajakosok csütörtökön újabb meglepetést okozhatnak, a nőknél pedig bombaerősek vagyunk mindkét számban. Nem szeretnék elkiabálni semmit, legyen elég annyi, hogy nagyon várom a folytatást” – mondta Storcz Botond a csütörtöki kajakdöntők kapcsán a Magyar Kajak-kenu Szövetség honlapjának. „Jó napunk volt, jó pályát mentünk. Az volt a cél, azt kérte tőlünk Kati néni és Öcsi bácsi, hogy nyerjük meg az előfutamot, mert akkor a tévében nézhetjük végig a középfutamot. Hatalmas verseny volt a csehekkel, izzadságszagú volt a vége, de meg tudtuk csinálni, amit elterveztünk. Elkövettem egy hibát, mert 100 méterrel a vége előtt kinéztem oldalra, és bizony még engem is meglepett, hogy egy ilyen futamban az élen megyünk. Lehetetlen megjósolni, hogy mi lesz a döntő végeredménye, annyira kiszámíthatatlan a férfi K-4 1000 méter mezőnye. A célunk továbbra is az, hogy pontszerző helyen végezzünk, de azért bízunk benne, hogy a döntőben kijön a lépés és szerencsénk is lesz” - értékelte a férfi kajak négyes legjobb idővel megnyert keddi előfutamát a vezérevezős Kammerer Zoltán. „Én ülök leghátul a négyesben, ráadásul oldalszél fújt, úgyhogy az arcomba jött egy csomó víz. A táv második felében már azt hittem, hogy megfagyok. Viccesen mondtam is a többieknek, hogy eltévedtünk, véletlenül a téli olimpiára neveztünk be. Nagyon bízom benne, hogy a döntőben jobb körülmények lesznek” - mondta el a kormányos Paumann Dániel. Női kajakegyesben Kozák Danuta mind előfutamát, mind középfutamát megnyerve került a fináléba. "Nyugodt vagyok, jól vagyok, minden rendben van. Szerencsére, amikor én rajtoltam, akkor már nem volt olyan hideg, mint kora reggel, így a körülményekkel sem volt problémám. Hétfőn egy kicsit izgultam, de kedden már egyáltalán nem. Az előfutamban és a középfutamban is maradt még bennem. Egyelőre nem tudom megmondani, hogy ki lehet a legnagyobb ellenfelem. Azt láttam, hogy kiesett Wagner-Augustin, ez mindenképpen jó hír, magabiztosan várom a döntőt. Megpróbálom a duplázást, egyesben is szeretnék a dobogó tetejére állni" - nyilatkozta az mkksz.hu-n a két nap alatt második olimpiai aranyáért induló kajakos hölgy. A nap legnagyobb aranyvárományosa kétségtelenül a szerda óta háromszoros ötkarikás első Kovács Katalin és a szegedi ugyancsak háromszoros olimpiai bajnok Douchev-Janics Natasa ötszázas kajakkettese. Eredményeiket felsorolni is nehéz lenne, legyen elég annyi, hogy hajójukban összesen 6 olimpiai bajnoki (3-3), 49 világbajnoki (31-18) és 44 Európa-bajnoki cím (27-17) fog lapátolni...

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.