Írjon nekünk
Nemzeti Konzultáció

Közélet

Tóth István Tibor: Volt nap, mikor csak egy PESA maradt üzemképes

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

A szegedi tömegközlekedést üzemeltető cég vezetője szerint a PESA-villamosok meghibásodásának nagymértékben oka lehet az egyedi gyártás, azaz hogy lengyel modelleket cseh hajtóművel és ajtókkal ötvöztek. Egy lengyel szerelőcsapat is Szegedre költözött.

Ahogyan arról szerda délelőtt már beszámoltunk, a 4,5 milliárdért vásárolt PESA-villamosflotta a nyári melegben szinte naponta mondta fel a szolgálatot. Az ügyben sikerült elérnünk a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatóját, aki megerősítette értesüléseinket.

„A meghibásodások valóban megtörténtek. Volt olyan nap, ahol estére egyetlen egy jármű maradt üzemképes. Egyrészt az időjárási körülmények okozhatták a meghibásodásokat, másrészt az egyedi konstrukció. A szegedi PESA-flotta kilenc villamosa nem a szériában gyártott és működő lengyel konstrukcióval azonos, hanem egy általam értelmezhetetlen elképzelés szerint két konstrukció ötvözete. Egyedi cseh hajtás és ajtórendszer épült be a lengyel villamosokba. A különböző struktúrák összehangolási problémái merültek most fel” – mondta el portálunknak Tóth István Tibor.

Akár három évre is Szegedre költözhetnek a lengyel szerelők

Az ügyvezetőtől megtudtuk, hogy a járművek többször, szinte már rendszeresen elakadtak, de ha nem adta fel a szolgálatot a hajtómű, akkor pedig a klímaberendezés állt le. „A PESA nagyon konstruktívan állt a munkához, egy egész szerelőcsapatot küldtek le, ma már nyolc jármű dolgozhatott. Mivel egyediek a szerelvények, ezért nem pusztán hibaelhárításról és javításról van szó, hanem egyfajta fejlesztőmunkáról is. Az a tízezer kilométer, ami a kötelező próbaüzemben elő volt írva a PESA-villamosoknak, az egyedisége miatt még nem árult el mindent a jármű gyenge pontjairól. Úgy állapodtunk meg a lengyel szerelőcsapattal, hogy a garanciális időszak alatt, azaz 3 évig az SZKT rendelkezésére állnak. A javítási költségeket a gyár fedezi, de a forgalomkiesés, a szerviz és az átszervezés többletkiadásait az SZKT állja. Véleményem szerint egyébként a problémák jelentős része nem ütötte volna fel a fejét, ha nem ilyen speciális, egyedi fejlesztésű villamosokat rendelt volna a város” – szögezte le Tóth István Tibor.

Hírzóna

Akadálymentessé vált a nemzeti konzultáció honlapja

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A kérdőív kitöltése minden magyar polgár számára biztosított.

Tovább olvasom

Egyetem

Ismét nőtt a fertőzöttek száma Csongrád-Csanádban

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

Hat fertőzöttet diagnosztizáltak, és elhunyt két idős, krónikus beteg.

Tovább olvasom

Hírzóna

Folytatódhat az aláírásgyűjtés a nemzeti régiókért

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A jövő hét végén.

Tovább olvasom

Aktuál