Írjon nekünk
Nemzeti Konzultáció

Gazdaság

A szerbiai általános választások közel 18 millió euróba kerültek

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Az idei szerbiai választások 2 milliárd dinárba (17,5 millió euró) kerültek a költségvetésnek, mert ekkora támogatást költöttek el a pártok – adta hírül a honlapján szerdán az Újvidéki Rádió.

A híradásban úgy fogalmaztak: nem tudni, hogy mennyi támogatást kaptak szponzoroktól, pártoló tagoktól és cégektől, de annyi kiderült, hogy csak a pártkampányra 4 millió eurót költöttek. Ennek az összegnek a 80 százalékát a pártok rendezvényekre, televízióban-rádióban fizetett műsoridőre, szóróanyagokra, óriásplakátokra valamint hirdetésekre költötték – legalábbis ezt állították hivatalos nyilatkozataikban. A televíziós reklám másodperceinek ára 30-200 euró között mozgott. A magántévék – nem is titkolták – az 52 napig tartó kampány során rekordbevételre tettek szert. Az állami tévében olcsóbban lehetett szerepelni, sőt voltak ingyenes lehetőségek is. A kimutatások szerint a magántulajdonban lévő sajtónak a kampány idején volt a legnagyobb reklámbevétele, állítólag csak reklámból 1,5 millió eurót kerestek. A közmédiában olcsóbb a szereplés, mint a magántelevízióban és rádióban.

A televízió Szerbiában is nagyhatalom. Például a közszolgálati televízió vasárnapi választási műsora átlag három és fél millió nézőt szögezett a képernyők elé. A lakosság másik része pedig a magántévék csatornái között váltogatott az új hírekre várva. A plakátok nyomtatása volt a legkisebb tétel, darabját fél és 1 euró közötti áron nyomtatták a marketingcégek. A plakátragasztás és a szórólapozás a lelkes és ingyenesen dolgozó aktivisták dolga volt. A kampányzáró helyszín bérlése és a rendezvény megszervezése viszont nagyon drága volt. A Belgrádi Aréna – ahol két éve az eurovíziós fesztivált tartották – bérleti díja 25 ezer euró. Más, kevésbé nevezetes helyszínek bérlése a terem nagyságától és az igényelt szolgáltatásoktól függően 7,5 és 30 ezer euró között változott. A szabadtéri rendezvényeknél – a közterek esetében is – területfoglalási bért kellett fizetni, legkevesebb ezer eurót. Persze a nagyvárosokban, például Belgrádban vagy Újvidéken ennek az összegnek a többszörösét kérték.

A pártok állítása szerint a fellépő színészek, énekesek és zenekarok a legtöbbször ingyen szerepeltek. Az ottani sajtó véleménye szerint ez teljeséggel lehetetlen, nem lett volna ekkora tolongás a kampányszínpadok körül, ha nincs tiszteletdíj. A választási bizottságok munkája is sok pénzbe került. Igaz, csak 2-3000 dinárt (10-15 euró) tiszteletdíjat kaptak, de ez beszorozva 8390-nel, amennyi szavazókörlet volt, már jelentős összeget tesz ki. A választási bizottságok mindenütt 3-5 tagúak voltak – olvasható a honlapon.

Hírzóna

Változnak a bértámogatás feltételei

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

A 25 év alatti regisztrált álláskeresők, illetve a tartós álláskeresők esetében lehet kérvényezni a támogatást.

Tovább olvasom

Hírzóna

Feltételekhez köthetik a járvány miatti uniós hitelfelvételt a parlamentben

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

És tárgyalnak a rövid távú szálláshelykiadással összefüggő törvénymódosító indítványról is.

Tovább olvasom

Hírzóna

Közösen fejlesztik Csongrád-Csanád és a Vajdaság turisztikai értékeit

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

Tematikus turisztikai útvonalakat, közös brand-et és online platformokat állítottak össze.

Tovább olvasom

Aktuál