Gazdaság

Júliusban jön a jövedéki adó következő emelése

Júliusban jön a jövedéki adó következő emelése

2012. április 22., vasárnap
Júliusban jön a jövedéki adó következő emelése

Májusban elmarad a dohánytermékek jövedéki adójának emelése, a következőre júliusban kerül sor, amit a kormány jelenlegi tervei szerint idén már nem követnek újabb szigorítások - írta a Napi Gazdaság.

A költségvetési helyzet átírta az idei jövedékiadó-emelések menetrendjét, a korábban tervezett májusi és novemberi adóemelés helyett már februárban növekedett az adó mértéke - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Az idén még egyszer emelkednek az adótételek - júliusban nő a dohánytermékekre kivetett adó. A májusra tervezett adóemeléseket még tavaly előrehozták februárra. Mint ismert, februártól az ezer szál cigarettára kivetett adó mértéke 10 550 forintról 11 500 forintra emelkedett és a kiskereskedelmi eladási ár 28,4 százaléka helyett már legalább 30 százalékot kell fizetni, ami a minimumadót 19 530 forintról 21 100 forintra emelte ezer szálanként - írja a lap. Az érvényes szabályok szerint július elsejétől tovább emelkedik az adó: a cigaretta adója a mostani 11 500 forintról 11 900 forintra nő, illetve a kiskereskedelmi eladási ár 31 százalékára, így ezer szálanként legalább 22 300 forintot kell fizetni. A szivarokat, szivarkákat nem érinti az adóemelés, az adó mértéke ez esetben változatlanul a kiskereskedelmi ár 28,8 százaléka. A vágott dohány esetében szintén két lépésben emelkedik az adó mértéke: februárban kilónkénti adója 8790 forintról 10 150 forintra nőtt, júliusban pedig újabb ezer forinttal emelkedik kilónként. Az adóemelések után - a korábbi szabályoknak megfelelően - a dohánytermékek az új adómértéknek megfelelő adózárjeggyel hozhatóak szabad forgalomba. A kormány tervei szerint a dohány jövedéki adója az idén már nem emelkedik - ám nem kizárt, hogy a költségvetési kényszerek miatt az év végén újabb adóemelés sújtja a dohánytermékeket - írja a lap.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.