/

Folytatódik az M43 autópálya építése az országhatárig

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Kiírta a kapcsolódó kivitelezői közbeszerzést a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., így talán már a nyáron folytatódhat az M43 autópálya építése Makótól az országhatárig.

Az országhatárig érhet az M43 autópálya, a már elkészült Szeged–Makó szakaszhoz kapcsolódik a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. A mai napon a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.

2014 nyarára a határig érhet az M43-as

A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt a vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést.
Az új útszakaszon kettő pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél.

A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

A közbeszerzés értékelése után a kiválasztott kivitelező várhatóan 2012 májusában kezdi meg a munkálatokat, és a tervek szerint 2014 júliusában adhatja át a forgalomnak az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt. (Az ajánlattételi határidő: 2012. március 29., az eredményhirdetés tervezett időpontja: 2012. május 28., a szerződéskötés tervezett időpontja: 2012. június 18.)

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Előző sztori

Megyei politikusok az átalakításról

Default thumbnail
Következő sztori

Hárommilliárd forint mezőgazdasági utakra

Legutóbbi hasonló cikkek