/

Az SZKT háromnegyed éves értékelése III. rész

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Cikksorozatunkban a Szegedi Közlekedési Kft. 2010 decemberében kinevezett ügyvezető igazgatója, Tóth István Tibor számol be az önkormányzati cég működéséről.

Tóth István Tibor ügyvezető igazgató összegzésének első része ide kattintva olvasható, míg a második részt itt találja.

A közösségi közlekedés korszerűsítése, munkahelyteremtés és utasaink teljes kiszolgálása a feladatunk!

A Szegedi Közlekedési Kft. 2010 decemberében kinevezett új cégvezetése miatt többen 6%-kal kisebb árbevételt, 50%-os eredmény-visszaesést és többletlétszám-foglalkoztatást jósoltak a cég számára. Ráadásul nyárra már fizetésképtelenség kialakulását is megjósolták, ami talán abból fakadt – hiszen nyilvános volt – hogy többek között a Szegedi Közlekedési Kft. felvehető rulírozó hitellehetősége mindösszesen 23 millió forint volt 2011. január 1-jén.

Az előre megjósolt létszámnövekedés valóban megvalósult, melynek legfőbb oka a társaságnál dolgozó munkavállalók túlterheltségének csökkentése, a munkakörülmények javítása és az új vonalindításra való felkészülés. A szükségszerű létszámbővítés több embernek nyújt munkát, ezáltal biztosítva megélhetésüket, aminek Szeged is örülhet.

Ebben az évben a bővítés melletti bérkompenzáción túl, az előző évben elmaradt munka- és formaruha-beszerzés is megindult. Fordítottunk járműfelújításra, és a járműkarbantartások is folyamatosan zajlanak, így ütemesebben lehet forgalomba helyezni a felújított, korszerűsített, karbantartásokon, szemléken átesett járműveket. A felmerülő alkatrész- és szerszámigényeket is kielégítettük. A cég aktivált saját teljesítményére vonatkozóan is elmondható, hogy előreláthatóan magasabb lesz, mint a tavalyi évben volt.

Az elmúlt évek során reprezentációra és felesleges egyéb kiadásokra fordított költségek csökkentésével nyílt lehetőség a létszámbővítésre. A takarékosságot szem előtt tartva és a cég hatékony munkájának köszönhetően a központi irányítás költségei tízmilliókkal csökkentek az előző években kimutatottakhoz képest.
A Szegedi Repülőtér karbantartását sem tévesztettük szem elől. Évek óta először javítottuk az informatikai feltételeket és két – az üzemeltetéshez elengedhetetlen – helyiséget is rendbe hoztunk, beütemeztük a vizes blokkok és további helyiségek korszerűsítését is.

Az elmúlt közel egy év eredményei bebizonyították, hogy az átgondolt, költséghatékony, együttműködésen alapuló munkavégzés meghozza gyümölcsét, mely mutatószámokkal is mérhető. A Szegedi Közlekedési Kft. tervei szerint folytatja munkáját, szem előtt tartva az utazóközönség elvárásainak kiszolgálását, de nem elfeledkezve a társaság alkalmazottairól sem.

Default thumbnail
Előző sztori

Labdarúgás: a hétvégi megyei kínálat + TABELLÁK

Default thumbnail
Következő sztori

Labdarúgás: a középmezőny a tét a Szeged 2011 utolsó meccsén

Legutóbbi hasonló cikkek