Gazdaság

Példa nélküli a magyar gépjárműilleték-fizetési gyakorlat

Példa nélküli a magyar gépjárműilleték-fizetési gyakorlat

2011. október 21., péntek
Példa nélküli a magyar gépjárműilleték-fizetési gyakorlat

Sehol nincs Európában olyan gyakorlat, mint Magyarországon, hogy a jármű teljesítményéhez mérjék az átírási illetéket - nyilatkozta a Napi Gazdaság pénteki számában Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.

Az MKFE egyetért a Magyar Gépjárműiportőrök Egyesületével (MGE) abban, hogy sürgeti a nagyhaszonjárművek tulajdonszerzési illetékének eltörlését. Az MGE elnöke,

Erdélyi Péter

a Napi Gazdaságnak azzal indokolta a kérést, hogy ilyen illeték más termelőeszköz esetében nincs. A járművek nem vagyontárgyak, hanem termelőeszközök - érvelt

Karmos Gábor

is. Jelenleg Magyarországon köbcentinként 18 forintba kerül az átírás, így egy 12-13 ezer köbcentis jármű esetén az illeték eléri a negyedmillió forintot. Az adótörvény módosításokban szerepel a köbcenti szerinti illeték megszüntetése, helyette a teljesítmény mellett a jármű életkorát is figyelembe vennék. Ez egyes haszonjármű kategóriákban akár 40 százalékos emelkedést okozna, más esetekben két-, háromszorosára emelné az átírási díjat. Ráadásul - mondta Karmos Gábor -, az új járművekre jelentősen magasabb lenne az illeték, mint a használtak esetében, ami gátolná a jármű-korszerűsítési programot. Az MKFE azt javasolja, hogy a haszongépjárművek esetében az uniós gyakorlathoz igazodva töröljék el az illetéket, de - hangsúlyozta Karmos Gábor a Napi Gazdaságnak - legalábbis vizsgálják felül az értékét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.