Írjon nekünk

Egyetem

Az internet (nem) kemény dió – 4. rész

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

A héten ismét felvesszük kis- és középvállalkozásoknak szóló sorozatunk fonalát és megnézzük, hogyan profitálhatnak a kkv-k a közösségi oldalakból. Mi más is kerülhetne nagyítónk lencséje elé, mint a facebook.

Mielőtt felsietnénk a facebookra, van mit mérlegelnünk! Először is: mit szeretnénk elérni azzal, hogy megjelenünk a facebookon? Másodszor: lehetséges-e egyáltalán ezeket a célokat a facebookon keresztül megvalósítani? És egyáltalán, milyen lehetőségeik vannak a kkv-knak a facebookon? Remélem, mire ennek a résznek a végére érünk, mindenki fejében körvonalazódni fognak a válaszok.

Facebookra fel?

A facebook azoknak a cégeknek és kkv-knak ajánlott, akik ezen keresztül rendszeren kommunikálni fognak az ügyfeleikkel. A folyamatos kommunikáció alatt nem értékesítési céllal megfűszerezett híráradatot értek, amitől az ügyfelek előbb vagy utóbb – de inkább előbb – besokallnak. Hanem egyfajta tájékoztatást, hírmorzsákat, a cég profiljához köthető praktikus infókat, esetleg tanácsokat, értesítést nyereményjátékokról, akciókról, kuponokról – olyan kommunikációra gondolok, ami értéket képvisel az ügyfeleknek, amihez szívesen hozzászólnak, vagy megosztják ismerőseikkel stb. Egy ilyen kommunikáció idő és energia, de hosszú távon kifizetődik.

Céges profil vagy csoport?

A facebookon a kkv-k készíthetnek céges profilt (oldalt) vagy létrehozhatnak egy csoportot. Arra is sok példa van, hogy egyéni profilként regisztrál egy vállalat, hogy aztán boldog boldogtalant bejelöljön ismerősként, de mi inkább az első két opciót ajánljuk. De mit is takarnak ezek?
A céges profil nagyon hasonló az egyénihez (amit magánszemélyek hoznak létre). A fő különbség, hogy egyéni profilnál összesen ötezer ismerősünk lehet, és bárkit bejelölhetünk. A céges profilnál nincs ilyen ötezeres limit, akár több millió rajongónk is lehet. Egy a bökkenő: nem jelölhetünk be új ismerősöket, várnunk kell arra, hogy ők találjanak meg minket. Ezért fontos, hogy a céges profil ne mindentől elszigetelten létezzen, hanem marketingkommunikációnk integrált részeként: hirdessük weboldalunkon, ha nincs, akkor az üzletben szórólapon. A céges profi, amint azt a neve is tükrözi, teljesen a cégekre van szabva: rengeteg applikációkból válogathatunk. Lássunk néhányat! Készíthetünk például egy üdvözlő oldalt, ami csak az új látogatóknak jelenik meg és addig nem engedi tovább őket, amíg nem “tetszikelik” az oldalt. A szokásos info, képek és üzenőfal menüpontokhoz hozzáadhatunk egy értékelések menüt, ami vendégkönyvként funkcionál: írhatnak rólunk az ügyfelek és csillagokkal értékelhetnek is minket.

A csoport létrehozására is adhatjuk a fejünket, ami a való világban a klubokhoz hasonló. Ezt akkor válasszuk, ha nem közvetlenül, hanem közvetetten akarjuk magunkat reklámozni. Valamint nincs egy olyan termékünk, szolgáltatásunk, ami mögé ezrek fognak felsorakozni. Így inkább a cég profiljához közel álló általánosabb témákat, trendeket célozzuk meg egy csoport létrehozásával. Például egy kis, szegedi bicikliszerelő műhely létrehozhat egy kerékpárosoknak szóló csoportot, ahol beszélgetnek a biztonságos biciklizésről, a környezettudatos közlekedésről, szervezhet biciklitúrákat a csoporttagoknak. Akkor választunk jó témát, ha az szerethető, és bizalmat ébreszt a tagokban.
A csoportnál a tagfelvétel nagyon hasonló az egyéni profil ismerős felvételéhez. Mi is bejelölhetjük őket, de ők is minket, és ebben az esetben eldönthetjük, hogy engedélyezzük-e a csatlakozásukat vagy sem. A csoportnál lehetőség van ötezer emberig üzenetet küldeni a tagoknak, amire a céges profilnál már nincs. Posztjaink azonban csak a csoport üzenőfalán jelennek meg, a tagokén nem. Ezzel szemben egy céges profil posztjai rögtön kikerülnek a rajongók falára és így akár anélkül is kommunikálhatunk velük, hogy meglátogatnák az oldalunkat.

Láthatjuk, hogy a csoport és a céges profil létrehozása között alapvető üzleti stratégiák rejlenek. Döntsük el, hogy melyik irányba éri meg nekünk elmozdulni!

Diós morzsák az útra

1. Ha jól használjuk a közösségi médiát, kommunikációnk meghatározó csatornájává válhat.
2. A facebookon céges profilt vagy csoportot hozzunk létre, az egyéni profilt nem nekünk találták ki!
3. Ha cégünk profilja engedi, próbáljuk ki a Foursquare-t!

A folytatásban összefoglaljuk a cikksorozatunk legfontosabb pontjait, és letölthetitek Az internet (nem) kemény dió tippjeiből készített háttérképünket.

A sorozat további részei:
Az internet (nem) kemény dió – 1. rész
Az internet (nem) kemény dió – 2. rész
Az internet (nem) kemény dió – 3. rész
Az internet (nem) kemény dió – 5. rész

Lele Zsófia

Egyetem

Ezer határon túli diákot ért el az SZTE beiskolázási körútja

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Aradon zárult a roadshow.

Tovább olvasom

Egyetem

A felsőoktatás aktuális kérdéseit vitatják meg a SZAB-székházban

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

December 16-án, hétfőn.

Tovább olvasom

Egyetem

Nyílt napot tart az SZTE mezőgazdasági kara

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

December 13-án, pénteken 10 órától.

Tovább olvasom

Aktuál