Közélet

Nagy menetrend-változtatással támadja Kalmárt

Nagy menetrend-változtatással támadja Kalmárt

2011. június 24., péntek
Nagy menetrend-változtatással támadja Kalmárt

A közgyűléssel utólag akar jóváhagyatni egy költségekkel is járó módosítást Kalmár Ferenc (Fidesz-KDNP) tanácsnok, nevezetesen a 13-as buszjárat új nyomvonalának módosítását – jelentette ki Nagy Sándor (Szabad Város Egyesület) önkormányzati képviselő pénteki sajtótájékoztatóján. Kalmár portálunknak elmondta, hogy a Volán-társaság vállalta be a változtatást, mert logikusnak tartják.

A

június 30-i közgyűlés

tárgyalja

Kalmár Ferencnek

a 13-as buszjárat nyomvonalával kapcsolatos sürgősségi előterjesztését. Ezzel kapcsolatban

Nagy Sándor

önkormányzati képviselő azt kifogásolta, hogy a járat már a hónap közepe óta új nyomvonalon közlekedik, ami költségekkel is jár, ezért a közgyűlésnek jóvá kellett volna hagynia ezt előzetesen. A Szabad Város Egyesület önkormányzati képviselője elmondta, a hatályos szabályok szerint a busz-, troli- és villamosmenetrendek módosításáról, ha az költségtöbblettel nem jár, akkor a Városüzemeltetési Bizottság dönt, azonban ha a változtatás többletterhet jelent a városnak, akkor a közgyűlés elé kell terjeszteni a javaslatot. „Úgy tűnik, ezek a szabályok nem vonatkoznak Kalmár Ferencre, aki megegyezett a Tisza Volánnal, hogy június 16-tól a 13-as busz új nyomvonalon, a Szilléri helyett a József Attila sugárúton közlekedik” – fogalmazott Nagy Sándor, aki szerint a korábbi Városüzemeltetési Bizottsági döntést írta felül Kalmár, miszerint a Szilléri sugárúton közlekedett volna a járat. A közgyűlés jövő héten dönthet úgy, hogy támogatja az előterjesztést és bevállalja az éves szinten 2,6 milliós pluszköltséget, vagy vissza is állíthatja az eredeti állapotot, s akkor az utasoknak kell újratanulniuk a menetrendet.

„A Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója,

Szeri István

jelezte, hogy bevállalják a módosítást, mert logikusnak tartják” – reagált Kalmár Ferenc Nagy Sándor szavaira. Hozzátette: elmondta a vezérigazgatónak, hogy a közgyűlésnek kell erről döntenie, ennek ellenére vállalta a cég a nyomvonal módosítását a pluszköltségek ellenére is. „A fejlesztési iroda is támogatta a változtatást, de természetesen majd a közgyűlés dönt. Egy képviselő eleve nem módosíthatja egy buszjárat nyomvonalát, ezért nem is értem Nagy Sándor kifogásait” – fogalmazott. Nagy szerint a 13-as és 16-os járatok összevonásával és a mostani nyomvonal-módosítással egy „városnéző járatot” kaptak a szegediek, ami szembemegy azokkal a közlekedési elvekkel, melyek az eljutási időt tekintik a legfontosabb paraméternek a közlekedésben. Kalmár erre úgy reagált, hogy nyilván a képviselőtársa szerint a leglogikusabb az lenne, hogy a két végállomás között a legrövidebb úton közlekedjenek a járatok, s felhívta a figyelmet arra is, hogy a

közelmúltbeli menetrend-módosítással

26 millió forintot spórol meg Szeged.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.