Írjon nekünk
Nemzeti Konzultáció

Bulvár

Enyhébb lefolyású zöldár várható + HANG, FOTÓK

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/illestibor.jpg

Megjelent:

A mostani árhullámból jelentősebb árvízi vízszint kialakulására nem számítanak az Atikövizig munkatársai. A jelenlegi szint közvetlen következménye viszont már most látszik, mivel a torkolati belvízszivattyú telepeket üzembe kellett helyezni. Az eddigi gravitációs elvezetés helyett szivattyúkat kell működtetni a Tisza Csongrád megyei szakaszán, ezért kicsit lassabb lesz az érkező vizek levezetése. A szakemberek a rakpart lezárására két héten belül nem látnak esélyt.

Az Atikövizig adatai szerint Szegednél a Tisza enyhén árad, óránként 1-2 centiméterrel emelkedik a víz szintje, mely jelenleg 433 centiméteren áll. A folyó vízhozama 1346 köbméter másodpercenként, ami közepesnek tekinthető az átlagos 840-900 köbméter/s-os értéket alapul véve és szintén emelkedő tendenciát mutat. Első fokú készültséget 650 centiméteres, másodfokút 750 centiméteres, míg harmadfokút 850 centiméteres vízállásnál kell bevezetni. A Tisza árvízi vízhozama egyébként a másodfokú készültségtől kezdve Szegednél meghaladhatja a 4000 köbmétert másodpercenként, a Marosé pedig Makónál a 2000 köbmétert, de a mostani érték jóval ez alatt van.

Belvízvédelmi készültség a megyében

A belvíz tekintetében azonban még nem normalizálódott a helyzet. A térképen jól látható, hogy a megye teljes területén másod-, néhol harmadfokú készültséggel folynak a védekezési munkák. Térségünk adottságai miatt jelenleg is nagy károkat okoz – különösen a mezőgazdaságnak – a hatalmas területeket elborító belvíz és az ellene való védekezést segítő belvíz elvezető csatornák karbantartása egyre nagyobb gond.
Az Atikövizig működési területén összesen 7050 kilométer csatorna van, ebből kizárólagos állami tulajdon 1283 kilométer. A harmincöt belvízi szivattyútelep 98 köbméter vizet képes átemelni másodpercenként, ebből az esésnövelő szivattyútelepek 20 köbmétert, a folyók menti torkolati szivattyútelepek pedig 78 köbmétert emelnek át. Ez a mennyiség egyébként hasonló a Tisza kisvízi hozamához. Az igazgatóság területén lévő 47 állandó és időszakos tározóban pedig mintegy 50 millió köbméter belvíz tartható vissza.

A partfal-projekt

„A partfal megújítási projekt pályázati első fordulója lezárásra került” – tudtuk meg Kozák Pétertől, az Atikövizig igazgatójától. „Úgy tűnik, hogy a nyár folyamán a kivitelezéssel kapcsolatos szerződések megkötésére már lehetőség nyílik. A második forduló közbeszerzési eljárása van most folyamatban, majd ezt követően indulhatnak a konkrét kivitelezési munkálatok.”
A projekt tekintetében a megvalósítás már az idén megkezdődhet, de a munkálatok tényleges, látványosabb szakaszára csak 2012-ben kerülhet sor. Első lépésként a mobil partfal-elemek beszerzése indulhat meg, hiszen ezeket a közbeszerzési eljárást követően a szegedi viszonyokra még le is kell gyártani. A kivitelezés szempontjából érintett szakaszokon elkezdődnek a régészeti feltárások és a leletmentési munkálatok is. A teljes projekt várható befejezése 2013 végére tehető.


Hallgassa a meg Kozák Péterrel, az Atikövizig igazgatójával készült hanganyagunkat!

Bulvár

Megszületett Balogh Zsolt kislánya

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/illestibor.jpg

Megjelent:

Szerző:

A MOL-Pick Szeged játékosa a Facebook-oldalán osztotta meg az örömhírt.

Tovább olvasom

Hírzóna

Vontatóba rongyolt az autó, a sofőr meghalt

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/illestibor.jpg

Megjelent:

Szerző:

Vontatóval ütközött az autó ennyi maradt belőle. echo adrotate_group(27);

Tovább olvasom

Bulvár

Ötvenéves frontemberét ünnepli a Tankcsapda!

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/illestibor.jpg

Megjelent:

Szerző:

Ünnepi tankdübörgés!

Tovább olvasom

Aktuál