Fasorpusztításra készülnek Petőfitelepen

Cikkünk frissítése óta eltelt 12 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Ha valami nem válik be, akkor azt gőzerővel terjeszteni kell, vallják némelyek Szegeden. Ilyen a járdára vezetett kerékpárút, ami senkinek sem jó, de legalább drága és balesetveszélyes. Ilyet akarnak építeni Gila Ferenc szocialista önkormányzati képviselő támogatásával újabban a Lugas utcán és a Gábor Áron utcán egészen a Csap utcáig. A biciklis érdekvédők kérdéseire szakmai válaszokat nem kaptak a szegedi városházán, ahogy ez a szegedbicaj.blog.hu alapján készült összeállításunkból is kiderül.

A szakmai civil szervezeteket és a lakókat „véletlenül” kifelejtették az előkészítésből és a tervezésből is, a biciklisek csak a véglegesítés előtti terveket tekinthették meg. Ekkor viszont kiderült, hogy megvalósíthatósági tanulmány, statisztika, járműszámlálás nem készült, épp úgy, mint ahogy a terv megtekintéséről sem készült emlékeztető, sem jelenléti ív. A tervező a hasára ütött, és kész. A Csillag tértől a Csap utcáig mehetnének a gyalog- és kerékpárútnak kijelölt járdán a biciklisek, hogy aztán egy kereszteződésben véget érjen a közös út.
A járda megszélesítése miatt ki kell vágni több mint ötven fát, a biciklisek buszmegállókon haladhatnak keresztül, a házaik kapuján kilépők máris a biciklisek előtt találhatják magukat. Aki pedig autóval szeretne az udvarára beállni, az csak a bicikliúton keresztbeállva teheti ezt meg. A kereszteződésekben a házfalak mögül, takarásból bukkannának föl a tekerők, ami fokozottan balesetveszélyes.

Mégis, milyen ürüggyel építenének ilyet, ami senkinek sem jó? Gila Ferenc szerint (aki elmondta, hogy nem is biciklizik) a biciklisek nagyrészt most is a járdán mennek, hiszen az úttestet veszélyesnek tartja a biciklis közlekedésre. Ebben voltaképp a város részéről mindenki egyetértett, de kiderült, hogy sajnos semmi nem támasztja mindezeket alá. A Magyar Kerékpárosklub – amely ellenzi a járdára vezetést – utánajárt a valóságnak, ami teljesen más képet mutat.
A valóság az, hogy a biciklisek több mint háromnegyede az úttesten, szabályosan teker, főként az idősebb korosztályból. Biztos hatalmas balesetveszély lehet ez, gondolhatnánk, de ez sem igaz. 2003 elejétől mostanáig mindössze hat esethez hívtak rendőrt az érintett szakaszon, aminél biciklis is érintett volt, ebből három esetben volt csak sérülés, az is könnyű, és csupán két balesetnek volt kerékpáros az elszenvedője. Sem a tervező, sem Gila Ferenc, sem a városfejlesztési iroda nem tudott ezekről a tényekről, melyek alapján erre a bicikliútra semmi szükség nincs, sőt például a Tompai kapu úti tapasztalatok alapján teljességgel káros.

Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő szerint a közgyűlés többször is tárgyalt a szegedi kerékpárutak fejlesztéséről. „Ezeket természetesen támogattuk, de a konkrét műszaki terveket soha sem tettek le elénk, csak azt, hogy itt és itt ennyi és ennyi millióból létesülne kerékpárút” – így Kohári. Mint a közgyűlés egyetlen napi szinten kerékpárral közlekedő képviselője, az érintett útszakaszon is rendszeresen járva teljességgel értelmetlennek tartja a szegedi hatalom által erőltetett elképzelést. „Képviselőjelöltként vállalom, hogy megválasztásom esetén nem fog megvalósulni az utcai növényzetet eltüntető, a gyalogosokra, biciklisekre egyaránt veszélyes terv” – hangsúlyozta.

A blog írói szerint ha már mindenképpen növelni szeretnék a közlekedők komfortját, azt megtehetnék a szakmai civil szervezet javaslatai alapján. Némi útszélesítéssel a kanyargós, lejtős szakaszon kialakíthatnának korszerű, európai megoldást, azaz tényleg jó, bevált, irányhelyes kerékpársávokat az út mindkét oldalára. Gila Ferenc erről hallani sem akar, ahogy a szegedbicaj.blog.hu idézi szavait: „ha mást akartok, fizessetek 30 millió forintot. Apuci pénzét könnyű elkölteni, de most az állam pénzét költjük”. A részvételi demokrácia már csak így működik minálunk…

Előző sztori

Hódmezővásárhely elfogadta a kormány ajánlatát

Következő sztori

Morvai Szegeden zárja a Jobbik-kampányt