Bulvár

Kamionos gyorsulási verseny a Tisza partján + VIDEÓ

Kamionos gyorsulási verseny a Tisza partján + VIDEÓ

2010. július 18., vasárnap
Kamionos gyorsulási verseny a Tisza partján + VIDEÓ

Száguldás, kamion, szerelem

Sokáig bizonytalan volt, hogy a medrébe visszahúzódó Tisza mennyire viselte meg a rakpart alapzatát, és a szervezők megtarthatják-e a jubileumi versenyt. Az egész hetes egyeztetést követően azonban vasárnap délután a közel nyolcezer érdeklődő újra testközelből csodálhatta meg a több száz lóerős országúti igavonók harcát. Ismét lezárták a Huszár Mátyás rakpartot, azonban ez most senkinek nem okozott bosszúságot, mivel a XX. Kamionos Country Találkozó egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő eseménye miatt volt erre szükség. A szervezők újra bebizonyították, hogy képesek egy ilyen, több ezer embert és még több lóerőt megmozgató eseményt problémamentesen lebonyolítani. Gyorsulási versenyre készülhettek a sofőrök, azonban senkinek nem kellett attól tartania, hogy a vontatmányuktól megszabadult gépek és vezetőik eszeveszett száguldozásba kezdenek. A kamionoknál a sebességszabályzó-automatika szabott gátat ennek, és fogta vissza a motorháztető alatti méneseket 90 kilométer per óránál, a kormányhoz pedig csak az ülhetett, aki az eligazításon és a kötelező szondázáson részt vett. Holló István főpályabíró biztos kézzel vezényelte le a futamok sorát, gondosan ügyelve arra, hogy a nézők csak a kijelölt helyen élvezhessék a versenyt. „Nekem ugyan többéves rutinom van már hasonló versengéseken, de a pilótákat sohasem árt kordában tartani” – mesélte mosolyogva a verseny biztonságáért felelős főpályabíró. „Néhányszor most is ki kellett varázsolnunk a fülkékből a potyautasokat. A sárga versenykamionba például a sofőrön kívül még a navigátor és a szerelő is bekéredzkedett. Meg is kérdeztük, hogy erre a nagyon hosszú távra vajon melyikükre lesz szükség.” A kamionok erejét és a fokozott biztonsági szabályokat mi sem mutatta jobban, mint az, hogy elhaladásukkor egy pályabíró sapkáját többször is lesodorta a menetszél, mire társa a kalaprögzítő hatvanas szeget javasolta gyógyírként. A sofőrök ravasz praktikákhoz is folyamodtak, és némelyikük az üzemanyag mennyiségével játszva próbált leheletnyi előnyhöz jutni. Persze a tét óriási volt, így több kamion volánjához például a fuvarozó cég tulajdonosai is beültek. Volt olyan futam, ahol a főnök és beosztottja együtt versenyezve próbálta eldönteni a cégen belüli sorrendet, ami persze mindig a várt eredménnyel zárult. Több kategóriában is indultak versenyek, így az amerikai kamionok vetélkedése után a lóerők határozták meg az indulók első párosítását. A közel nyolcezer érdeklődő a verseny után testközelből is megcsodálhatta a kilométerfaló szörnyeket, a gyerekek és felnőttek önfeledten fényképezkedtek egy-egy csodagép előtt, az apróságok pedig akár még be is ülhettek a vezetőfülkékbe, miközben a Bridgeston ajándékaiért vetélkedhettek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.