Írjon nekünk

Gazdaság

Hüvösék már két hónapja tudtak a Szeviép gondjairól

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Mind az M43-as autópálya első szakaszának, mind pedig az 1-es villamos vonalának elmaradt átadásáért a szegedi Fidesz-frakció szerint a Szeviép Zrt. csődhelyzete is felelős. Bár a beruházók szerint az építkezés folyhat tovább, hiszen a konzorcium, melynek a Szeviép is tagja, közös felelősséget vállalt a munkák elvégzésére.

„Szeged közlekedését két kiemelt beruházás is érinti: az M43-as autópálya építése és az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés, mindkét esetben már fél évet csúszik az első szakasz átadása, s mind a két beruházásban érintett a nemrég csődvédelmet bejelentő Szeviép Zrt., szerintünk ez nemhogy nem véletlen, hanem ok-okozati az összefüggés” – jelentette ki Hüvös László, a szegedi Fidesz-frakció vezetője. „Hozzánk már két hónappal ezelőtt eljutottak olyan információk, hogy a kivitelezők fizetési nehézségekkel küzdenek, tartottunk sajtótájékoztatót s kezdeményeztük vizsgálóbizottság felállítását is. Nem véletlen azonban, hogy a választások utánra időzítette a Szeviép a csődhelyzet bejelentését, hiszen a tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt körüli minden botrány még tovább rontott volna a helyi MSZP-s képviselőjelöltek, Botka László és Ujhelyi István esélyein” – mondta a politikus hozzátéve, hogy beszédes az is, hogy a szocialisták 8 éve öntötték a pénzt a cégbe, miközben az a tapasztalat, hogy egyre nehezebben halad, csúszik minden beruházás, a két milliárdos cégtulajdonos közül az egyik, Pistrui László pedig meg is válik részesedésétől.

Egymilliárdos kár Szegednek?

„Eddig a két megaberuházás csúszása közel 1 milliárdos kárt okozott Szegednek, hiszen a kamionok, a buszok, a teher- és a tranzitforgalom már szinte az összes kerülőutat tönkretette, nem is beszélve a tartozások miatt tönkrement kis- és középvállalkozásokról, a feltúrt utak miatt bezárt kereskedőkről” – emelte ki Hüvös, aki szerint az egyetlen és utolsó konkrét ígéret az 1-es vonalának átadásáról Botka László szájából hangzott el, aki március végét jelölte meg a villamosközlekedés helyreállásaként. A Fidesz frakcióvezetője nem érti azt sem, hogy az A-SZ-E konzorcium – amely a tömegközlekedés munkálatait végzi – miként képes kompenzálni a Szeviép alvállalkozók felé fennlévő tartozását.

Felkerestük a Szeviép pénzügyi igazgatóját, Szabó Lászlót – aki az ügyben a helyi napilapban már nyilatkozott –, hogy tolmácsoljuk a kérdéseket, de egész nap tárgyalt, nem tudtuk elérni, így később faggatjuk őt.

Egyetem

Ipari kihívásokra adtak választ az SZTE hallgatói

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A Demola Demo Day elnevezésű eseményen mutatták be a különböző ipari kihívásokra adott innovatív megoldásaikat a programban részt vevő SZTE-s hallgatók. A 4 csapat 8 héten át dolgozott két ipari esettanulmányon, amelyet a program zárásaként az SZTE központi épület dísztermében mutattak be az ipari partnereknek.

Tovább olvasom

Hírzóna

A Gazdasági Versenyhivatal 1,2 milliárd forintra büntette a Facebookot

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A cég jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és súgóközpontjában.

Tovább olvasom

Gazdaság

27 milliárd forintos kötvénykibocsátást hajt végre a Pick Szeged

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A kötvény lejárata 2029. december 6.

Tovább olvasom

Aktuál