Nyolc új busz érkezett a Tisza Volánhoz + HANG

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

no images were found

A Tisza Volánnál 2009-ben az országos tendenciának megfelelően csökkent az utaslétszám, a szegedi központú cégnél ez 4,2 százalékos csökkenést jelent, de a cégvezetés szerint ez még vállalható veszteség – mondta el Szeri István, a Tisza Volán vezetője kedden Szegeden sajtótájékoztatón.

Elsősorban a felnőttbérletek, és így az utazók száma csökkent, ami összefüggésben van a munkahelyek megszűnésével – tette hozzá Szeri István.
Az idén a cég bruttó árbevétele meghaladja majd a 10 milliárd forintot.
Szeri István beszámolt arról, hogy többlet feladatot jelent a Tisza Volán számára, hogy a közösségi közlekedés átalakítása keretében bizonyos megyei jogú városokból ütemes menetrenddel kell buszokat indítani a fővárosba. A Tisza Volánt ez Hódmezővásárhely kapcsán érinti, 250 ezer kilométer többletet okozva. Ez a helyközi és távolsági járatok 18 millió futott kilométer teljesítményével összevetve nem túl nagy megterhelés – jegyezte meg Szeri István.
Tájékoztatása szerint a MÁV átalakításával kapcsolatos intézkedések alig érintik a Tisza Volánt. A Hódmezővásárhely-Makó vonalon megszüntetett vasúti szolgáltatás pótlása Csongrád megyében plusz tevékenységet jelentene, azon olyan kevés utast érint, hogy a meglévő kapacitás elbírja – mondta Szeri István.
A sajtótájékoztatón ismertették, hogy nyolc, új Mercedes-Benz Conecto autóbusz érkezett kedden Szegedre, ezzel teljesült város elvárása, hogy három éven belül 25 alacsonypadlós autóbusszal gyarapodjon a flotta.
Szeri István jelezte: a járműpark átlagéletkora ezzel jelentős mértékben csökkent, és a buszok több mint fele már alacsonypadlós. A Tisza Volán járműparkjának átlag életkora kilenc év, ezzel a 24 volán vállalat között az élen jár, és megfelel az uniós átlagnak.
A Tisza Volán 410 autóbusszal látja el feladatait. Ennek jelentős része – 230 jármű – a helyközi és a távolsági közlekedésben vesz részt, s mintegy 160 autóbusz dolgozik a helyi tömegközlekedésben a megye öt városában Szegeden, Hódmezővásárhelyen, Szentesen, Csongrádon és Makón.
Emellett szabadáras tevékenységeket – idegenforgalmi-, munkás- és tanulószállítást – is végez a cég. A fő tevékenység mellett járműjavítással, karbantartással, alkatrész- és üzemanyag értékesítéssel is foglalkoznak. Az idegenforgalomban is kiemelt partnerként dolgoznak, és az informatikában szoftverfejlesztéssel, értékesítésekkel és program installációkkal is foglalkoznak. Az árbevételben a személyszállítás és az egyéb tevékenység aránya 90 százalék az előbbi javára.
A jövő évi fejlesztési tervek közt szerepel 16 korábban bérelt autóbusz megvásárlása, ezen túl további 24 buszt újítanak fel teljesen. Az informatikában 25 millió forintos hardver- és szoftverfejlesztést terveznek, de a diagnosztikai területen is 15-20 milliós korszerűsítés a cél.
Jövőre két nagy projekten dolgozik majd a Tisza Volán. Makón több mint 300 millió forintból új buszpályaudvart építenek, illetve a szegedi buszport építése is megkezdődhet. Utóbbihoz a közelmúltban adtak be egy uniós pályázatot, amelyben ötszáz millió forintot céloztak meg. A 88 milliós önerő előteremtéséhez telekértékesítéseket terveznek, hogy a pályázati forrás elnyerése esetén elkezdődhessen a beruházás, ami 2011-ben készülne el.

Hallgassa meg a Rádió Plusz Szeri István vezérigazgatóval készített hanganyagát!

no images were found


Új Mercedes-Benz Connecto alacsonypadlós csuklós busz in Szeged


Új Mercedes-Benz Connecto alacsonypadlós busz in Szeged

Default thumbnail
Előző sztori

Szerda: Ajándékok a Klauzál téren

Default thumbnail
Következő sztori

Budapesti és szegedi koncert az UNICEF javára

Legutóbbi hasonló cikkek