Közélet

Hétfő: újra vasutassztájk - Panorámaképpel

Hétfő: újra vasutassztájk - Panorámaképpel

2009. október 18., vasárnap
Hétfő: újra vasutassztájk - Panorámaképpel
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) október 19-én hétfőn munkabeszüntetéssel tiltakozik a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen – jelentette be sajtótájékoztatón Gaskó István. Egyelőre nem tudni, a sztrájk hogyan érinti régiónkat, mely járatok maradnak ki és mikor áll helyre a közlekedés. A hétfői üzemkezdettől határozatlan ideig tartó sztrájkot hirdetett a VDSZSZ, tiltakozásul a szombaton este hozzájuk eljuttatott jövő évi menetrend-tervezet és annak következményei ellen. Ebben a tervezetben már szerepel a felszámolandó 30 vasútvonal is, ahol december elejétől szűnik meg a személyszállítás. Gaskó István úgy fogalmazott: paródia, ahogyan az erőskezű helyi pártvezetők kiharcolták a saját vasútvonalaik megmaradását, míg a többi helyen bezárandó vonalak miatt vasutas dolgozók tízezreinek és utasok százezreinek érdekeit hagyják figyelmen kívül.
Az utasszállítással foglalkozó MÁV-START Zrt. hivatalos utastájékoztatása szerint az aktuális információkat honlapjukon http://www.mav-start.hu/ folyamatosan frissítik. Megerősített szolgálattal áll az utazók rendelkezésére a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat a 06 (40) 49 49 49-es telefonszámon. A nagyobb állomásokon színes, „MÁV-START Információ” feliratú mellényt viselő dolgozók tájékoztatják az utasokat az aktuális vasúti közlekedési helyzetről, a díjszabási tudnivalókról, a késésekről, járatkimaradásokról, az egyéb utazási lehetőségekről.
A szakszervezeti vezető elmondta, hogy a MÁV-ot a jövő évben sújtó 40 milliárd forintos elvonás miatt mintegy 5.000 dolgozó – főként forgalmi szolgálattevők, váltókezelők, kocsirendezők – leépítése várható, de ez a szám MÁV-csoportszinten elérheti akár a 10.000 főt is. Ezzel szemben a VDSZSZ számításai szerint a 30 vasúti vonal bezárásával nyerhető 1 milliárd forintnyi megtakarítás semmit nem jelent a 40 milliárd forinthoz képest – így várhatóan további megszorítások, elbocsátások várhatók a társaságnál.

Nem értenek hozzá...?

A szakszervezet véleménye, hogy a közlekedési minisztériumban a közösségi közlekedés átalakításával foglalkozók nem értenek a feladatukhoz, csak politikai hiúságból vállalták el a pozíciót. A következményekkel nem törődnek, az ígéreteiket nem tartják be, a vasút átalakítása előtt nem folytattak érdemi tárgyalásokat a szakszervezettel. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint a bezárt szárnyvonalak mentén lévő települések autóbusszal, és a jelenleginél magasabb színvonalon lesznek elérhetők. Ezeken a vonalakon „igény esetén” tovább folytatódhat a teherforgalom, illetve helyi vállalkozásban akár a személyszállítás is. A tárca sztrájk helyett inkább folytatná a tárgyalásokat.

Teljes bizonytalanság a hétfői nap

Gaskó István bejelentette, hogy a forgalmi szolgálatban lévők 80 százaléka, a VDSZSZ tagjai pedig teljes egészében sztrájkolni fognak. Lehetnek regionális különbségek, de összességében a vasúti közlekedésre nem lehet számítani, a tehervonatokat sem engedik majd tovább, ezért a szakszervezeti vezető kéri, hogy aki csak teheti, ne vonattal közlekedjen. A megyei napilap információi szerint Csongrád megyében igyekeznek óránként vagy másfél óránként egy-egy vonatot indítani, de erről csak az egyes állomásokon tudnak majd pontos információt adni. Vasútállomás földszint in Szeged

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.