Sport

Elefántcsontparti futballmenedzser Szegeden

Elefántcsontparti futballmenedzser Szegeden

2009. augusztus 25., kedd
Elefántcsontparti futballmenedzser Szegeden

Fofana Lassina Fodox szerint a városnak törődnie kellene a labdarúgással

A szegedi labdarúgás új életre keltése a célja Fofana Lassina Fodoxnak, aki felesége révén került a csongrádi megyeszékhelyre. Az elefántcsontparti futballmenedzser a SZVSE-vel kötött megállapodása révén afrikai játékosokkal segíti a magyar klubokat. Emellett távlati célja, hogy egy a nevéhez köthető, önálló brandet építsen föl a sportszer- és sportruházat-kereskedelemben, mely szintén Magyarországnak és Szegednek jövedelmezne.Fofana Lassina Fodox nevét az I. Szegedi Klubcsapatok Kupáján kezdték ízlelgetni a helyi labdarúgás barátai: az elefántcsontparti menedzser a tornán két játékossal, J. P.-vel és Kabával erősítette meg – és segítette tornagyőzelemhez – a SZVSE-Gyálarét gárdáját. A vasutasok által keresztneve után, Mr. Fodoxnak hívott, magyarul egyre jobban értő, amúgy franciául és angolul beszélő úriember szegedi nejével itt él a Tisza-parti városban, nemrégen született meg a közös gyermekük. Nem a SZVSE az első klub, mellyel kapcsolatba került hazánkban, több játékosa játszik élvonalbeli együttesekben. Mégis a szegediekkel kötött megállapodást, a SZVSE lett a hivatalos magyarországi partnere. Erről is beszélt a SZEGEDma.hu-nak adott exkluzív interjúban, az első magyarországi sajtónyilatkozatában.

Elefántcsonti tehetségek szerte a világban

Abraham és Benjamin menedzsereként kerültem kapcsolatba az országgal, akik a Budapesti Honvéd labdarúgói, de én hoztam ide például a nyíregyházi Dossót is. Ezenkívül a világ számos pontján játszanak játékosaim Franciaországtól Hollandián át Thaiföldig” – meséli Mr. Fodox. Ezeknek a futballistáknak a többsége abból az elefántcsontparti, abidjani iskolából kerül ki, melynek alapítványát elnökként ő vezeti. 10-20 év közötti fiatalok nevelkednek ott különböző korosztályokban. „A legjobbakat igyekszem szárnyaim alá venni, külföldre segíteni; azokat, akikről úgy gondolom, hogy a legmagasabb szinten is megállják a helyüket. Ilyen J. P. és Kaba is, akiket Szegedre hoztam magammal, de őket természetesen sokat fogják még követni. Szerződést kötöttem a SZVSE-vel, ez a klub lett a magyarországi partnerem, a továbbiakban a SZVSE-n, Sahin-Tóth Dezsőn keresztül bonyolítom le az itteni ügyeket, a focistáim iránt érdeklődő kluboknak is őt kell keresniük” – mondja a menedzser.

Szeged gazdaságát a labdarúgás lendítheti föl

De miért éppen a megyei I. osztályú SZVSE? – tesszük föl a kérdést. „Dezső felhívott, Szegeden találkoztunk, bemutatta nekem a klubot, a labdarúgócsapatot, a stadiont, a hotelt, rengeteget beszélgettünk a labdarúgásról. Láttam, nagyon sok közös pont van a gondolkodásunkban, s ő remekül ismeri ezt a sportágat, a szakmai és az üzleti részét is, ezért azt mondtam: örömmel dolgozok veled! Dezső megérti a filozófiámat, hisz bennem és azokban a fiúkban, akiket ide hozok. Én pedig biztos vagyok benne, hogy közös munkánk révén a SZVSE nem is oly sokára igazán nagy klub lesz Szegeden, sőt, a régióban” – így Mr. Fodox, aki szerint a városnak szüksége van a minőségi labdarúgásra. „Célunk, hogy a SZVSE minél magasabb osztályban szerepeljen. Furcsának tartom ugyanis, hogy kisebb városoknak komolyabb csapataik vannak, mint Szegednek. Hogy lehet az, hogy a Makó és a Szolnok az NB II-ben, a Kecskemét pedig az NB I-ben szerepel? A szegedi polgármesternek és a szegedi közönségnek ezen az interjún keresztül is szeretném üzenni, hogy bizony nemcsak a kézilabdára kellene figyelmet fordítani, ennek a városnak igenis jobban kellene törődnie a labdarúgással! A futball a világ legnépszerűbb, legnagyobb tömegeket megmozgató sportága, a futball a legnagyobb üzlet. Szeged gazdaságát is a labdarúgás virágoztathatná föl, egy kiváló helyi gárda rengeteg turistát, rengeteg érdeklődőt és pénzt hozna ide. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni, erről nem szabad lemondani, támogatni kell a focit” – fejti ki, hozzátéve, kapcsolatain keresztül adott esetben akár olyan klubokat is meg lehetne hívni hírverő meccsre, mint az Arsenal vagy a Paris St. Germain.

Magyarországnak adná a brandet is

A menedzser első számú szempontja tehát, hogy a SZVSE-be, illetve a SZVSE-n keresztül magasabb osztályban szereplő magyar csapatokba segítsen elefántcsontparti tehetségeket. Az sem kizárt – árulja el –, hogy ezek a labdarúgók magyar állampolgárságot szerezve a későbbiekben esetleg a piros-fehér-zöld nemzeti színekért küzdhetnek majd. Emellett az együttműködést az utánpótlás szintjén is szeretné elmélyíteni: Abidjanból fiatalok érkezhetnek Szegedre, hogy megismerjék, hogyan működik itt egy klub, s természetesen ezzel párhuzamosan az itteni srácok az elefántcsontparti labdarúgással, képzéssel ismerkedhetnének meg Afrikában. Mr. Fodox azt sem rejti véka alá, hogy hosszú távon egy a neve alatt futó sportszermárka felépítésére is törekszik: „Azt szeretném, hogy a Fodox más, külföldi brandekhez hasonlóan betörjön a mezek, a sportszerek piacára. Természetesen ezt nem elefántcsontparti, hanem magyar márkaként képzelem el, mely Magyarországnak hoz bevételt. Itt élek Szegeden, itt van a családom, ezzel is szeretném kifejezni hálámat a városnak és az országnak.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.