Írjon nekünk

Gazdaság

Gépjárműbontók Világtalálkozója

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/os.jpg

Megjelent:

A Gépjárműbontók Világtalálkozóját 2008-ban először rendezték meg Magyarországon. A múlt heti szegedi konferenciára az EU-tagállamokon kívül az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Japánból és más országokból érkeztek szakmai szervezetek képviselői. A tanácskozás fő témája az autók újrahasznosítása, a balesetek megelőzése, és a gépjárműbűnözés visszaszorítása volt. A Gépjárműbontok Országos Egyesülete hamarosan átfogó javaslatot készít elő a roncsautók forgalomból való ellenőrzött kivonásának megkönnyítésére.
A világtalálkozó szervezője, a Gépjárműbontók Országos Egyesületének (GOE), ügyvezetője, Rusznák András elmondta: a gazdag programban a tanácskozást és fórumot, gyakorlati bemutató, és szakmai kiállítás egyaránt színesítette.
A Roncsból új autó nemzetközi konferencia lényegében azt az EU-elvárást járta körül, amely szerint néhány éven belül 95 százalékban kellene újrahasznosítani a roncsautókat – mindehhez azonban szabályozott és legális keretek szükségesek, mert minden más megoldás csak a gépjárműbűnözést növeli. Az új szabályozás által a bontott alkatrészek áramlása ellenőrzötten történne, a hulladék kezelése pedig a mainál sokkal hatékonyabb lenne. A téma fontosságát jól jelzi egyetlen szám: az illegális – bontott – alkatrészkereskedelem évente Magyarországon kb 60 milliárd forintos kárt okoz.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy az európai országokban ott működik a roncsautók begyűjtése, kezelése, hasznosítása a vonatkozó EU-s direktíváknak megfelelően, ahol a rendszer jogi háttere ellentmondások és kiskapuk nélkül tisztázott, a folyamatokat jól átgondolt módon felépített, zárt informatikai rendszerre alapozták, illetve ahol a roncsok regisztrált bontó-/hulladékkezelőknek történő átadását valamilyen anyagi ösztönzőhöz (termékdíj/betétdíj) kötik.
A GOE felajánlotta a kormány jelenlevő képviselőinek, hogy kidolgoz egy olyan egyablakos ügyintézést lehetővé tevő rendszert, amelynek végpontját a regisztrált átvevők, bontók és a hulladékkezelők jelentenék. Az utolsó üzembentartónak egyetlen dolga az lenne, hogy autóroncsát az arra kijelölt regisztrált pontokra eljuttassa. A forgalomból történő végleges kivonás, az adó- és biztosításfizetési kötelezettség megszüntetése pedig ekkortól automatikusan – az ügyfél további utánajárása nélkül – megtörténne.

Az így kialakított rendszer jelentős adminisztratív tehercsökkentéssel járna, ezáltal növekvő ügyfél elégedettséget, átláthatóbb, tisztább, egyszerűbben ellenőrizhető folyamatokat eredményezne. Mindezen túl megszüntethető lenne az a jogsértő állapot, amelyben – az érvényben lévő EU direktívával szemben – az állam még mindig illetékekkel terheli mind a folyamatot kísérő bontási-átvételi igazolást, mind a forgalomból történő végleges kivonást, holott – az utolsó járműtulajdonos számára – már 2007. január 1-jétől ingyenesen kellene biztosítani roncsautó leadását.

Kommentek

Hírzóna

Öt forinttal drágult a benzin

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/os.jpg

Megjelent:

Szerző:

A gázolaj ára nem változott.

Tovább olvasom

Gazdaság

Debrecen a beruházási bajnok – És mi jött Szegedre?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/os.jpg

Megjelent:

Szerző:

A csongrádi megyeszékhely lemaradásban van – egyelőre.

Tovább olvasom

Hírzóna

Drágult a benzin és a gázolaj is

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/os.jpg

Megjelent:

Szerző:

Mindkét üzemanyag öt forinttal.

Tovább olvasom

Aktuál