Közélet

Immár figyelmeztet a PESA, nehogy orra bukjunk leszálláskor

Immár figyelmeztet a PESA, nehogy orra bukjunk leszálláskor

2016. szeptember 13., kedd
Immár figyelmeztet a PESA, nehogy orra bukjunk leszálláskor
villamos01_gs

„Kérjük, leszálláskor figyeljen a szintkülönbségre!” – ezt mondja be az alacsonypadlós PESA hangosbemondója a Bem utcai megállónál, amely nem akadálymentesített. A nagyprojektben több peront is úgy alakítottak ki, hogy szintkülönbségek vannak, ezek átalakítására minimum 70-80 milliót kellene költeni – tájékoztatott Majó-Petri Zoltán ügyvezető.

Tavaly nyáron foglalkozunk a 2-es villamos nem akadálymentesített Bem utcai megállójával

, akkor kerekesszékes olvasónk,

Jónás László

jelezte, nem biztonságos leszállni az adott megállóban. Ott ugyanis a villamos szintje mintegy 15-20 centiméterrel magasabban van, mint a járdáé. A férfi azután keresett meg bennünket, miután abban a hiszemben szállt le a járműről, hogy ott – akárcsak más megállóhelyeknél – egyszerűen csak le kell gördülnie a villamosról. Mint elmondta, neki komolyabb baja nem esett, óvatosan is száll le a Bem utcánál, attól tartott viszont, hogy mások esetleg megsérülhetnek, éppen ezért jelezte is a problémát az SZKT-nak. Azóta eltelt egy bő év, akadálymentes azóta sem lett a Bem utcai megálló, ám most már a hangosbemondó figyelmezteti erre az utasokat. A Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője,

Majó-Petri Zoltán

kérdésünkre elmondta, az elektromos nagyprojekt során több megállót úgy alakítottak ki, hogy azokat nem akadálymentesítették, a fedélzeti tájékoztatórendszer a kerekesszékesek kérésére mondja be immár, hogy ne rutinból közlekedjenek, hanem vigyázzanak leszálláskor. „Két éve zajlik a háttérben a tervezőmunka, és a kalkulációk szerint minimum 70-80 millió forintot kellene elkölteni, hogy akadálymentesek legyenek az érintett, jelenleg nem akadálymentes megállók, köztük a Bem utcai is. Erre az idei költségvetésünkben nem volt keret, arra számítunk, hogy európai uniós források is lesznek erre a célra, és egy sikeres pályázat révén szintbe tudjuk hozni azokat” – tájékoztatott Majó-Petri Zoltán. Hozzátette, vannak olyan tervek, amelyek a megállók teljes átépítését tartalmazzák, annak költségvonzata azonban már eléri a 3-400 millió forintot. Az SZKT ügyvezetője hozzátette, már vége a garanciális időszaknak, a karbantartásokat és javítási munkálatokat éves ütemterv szerint végzi a társaság. Az Anna-kútnál idén a korlátokat festették újra, másutt pedig a díszburkolat hibáit javították ki. Majó-Petri Zoltán leszögezte, bár keresik a pályázati lehetőségeket, nem várnak ölbe tett kézzel arra, hogy több százmilliós forrás hullik az ölükbe, így amit a költségvetésük enged, azokat a munkálatokat megcsinálják. Már készül az a kalkuláció is, amely alapján a jövő évi javítási munkálatokat fogják ütemezni, de a peronok átépítésére becsült 70-80 milliós összeg nem áll rendelkezésükre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.