Közélet

Száz forint átutalás - több mint 12 ezer forintért

Száz forint átutalás - több mint 12 ezer forintért

2013. november 8., péntek
Száz forint átutalás - több mint 12 ezer forintért
sporolas02_penz_gs

Száz euró helyett véletlenül száz forintot utalt át egy külföldi bankszámlára olvasónk, akinek a tranzakcióért 12 ezer forintot vontak le bankszámlájáról. A panaszos szerint a bank később megtérítette az összeg egy részét, a számlatörténetből pedig úgy kihúzták, mintha meg sem történt volna.

"Tisztában vagyok vele, hogy a bankok így vagy úgy megkopasztják az embert, de ezt azért én is arcpirítónak érzem" - mondta

Tasi Csaba

, aki levélben fordult portálunkhoz egy átutalás ügyében. Mint mondta, ő maga is elkövetett egy hibát: a Szegeden is működő pénzintézeten keresztül szeretett volna száz eurót továbbítani egy görög bankszámlára, a deviza meghatározásánál azonban az uniós helyett véletlenül a hazai pénznemet állította be, így végül csak száz forintot sikerült utalnia.

Visszakaphat száz forintot háromezerért

A gond ott kezdődött, amikor interneten keresztül olvasónk észrevette: a csekély összeg utalásáért 12 177 forintot vontak le a számlájáról, "Elszámolásforgalmi jutalék" címén. "Ugyan minden pénzmozgásról külön SMS-értesítést kértem, amely a 100 forint elutalásáról meg is érkezett, a 12 ezres lehúzásról azonban elfelejtettek szólni. Ha nem nézem meg a webes felületen, ki sem derült volna" - mondta portálunknak Tasi Csaba. Miután panasszal fordult a bankhoz, magyarázatot várva az elfogadhatatlanul magas tranzakciós díjra, a pénzintézet felajánlotta: vissza tudják utalni az átküldött összeget, ez azonban újabb 2800 forint levonásával járt volna. Magyarán visszakapott volna száz forintot, közel háromezer forintért. Magyarázatuk szerint a tranzakció során felmerülő összes bankköltséget vállalta az ügyfelük, erről azonban ő nem tudott. Újabb, kissé keményebb hangvételű levelét követően végül a bank visszavonulót fújt, és jóváírta a kérdéses összeg közel kétharmadát. Erről azonban ismét nem kapott telefonos értesítést, ráadásul számlatörténetéből is kitörölték a tranzakciót, mintha az eset egyszerűen meg sem történt volna. "Szerettem volna megosztani a történetet az olvasókkal, hogy tanuljanak az esetemből. Az fáj leginkább, hogy már 14 éve az ügyfelük vagyok, minden ügyemet rajtuk keresztül intézem. Vajon mekkora rugalmasságra számíthattam volna, ha nem bíztam volna rájuk a pénzem másfél évtizedig?" - tette fel a kérdést olvasónk.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.