Közélet

A szegediek többsége elítéli Botka László luxusútját

A szegediek többsége elítéli Botka László luxusútját

2010. február 5., péntek
A szegediek többsége elítéli Botka László luxusútját
Telefonos közvélemény-kutatást rendelt hírportálunk, melynek keretében január végén a helyi lakosokat Botka László (MSZP) polgármester zanzibári luxusútjáról kérdezte egy közvélemény-kutatással foglalkozó cég. Mint közismert, a város első embere szilveszter környékén pihent feleségével két hetet Afrikában, majd szolgálati sofőr, szolgálati autó fuvarozta őt haza Ferihegyről. „A munkanélküliek száma 2006 óta 50 százalékkal emelkedett Szegeden, és sokan azt kalkulálják, hogy miként tudják kifizetni a megemelkedett közszolgáltatások díjait. Eközben Szeged polgármestere az afrikai nyárban piheni ki a kormányzati válság fáradalmait. Annak a válságnak a fáradalmait, melybe az MSZP sodorta az országot” – fogalmazott Gyimesi László, a Fidesz szegedi szervezetének elnöke a botrány kirobbanásakor, január közepén. Botka László akkor felháborodott azon, hogy az ellenzék, illetve a jobboldali sajtó miért vonja felelősségre magánútja miatt. „A polgármester és neje utoljára 2006-ban töltötte a téli szabadságát külföldön” – állt a városháza sajtóközleményében. Nos, egy a SZEGEDma.hu által megrendelt friss telefonos közvélemény-kutatás eredményei szerint a szegediek többsége nem ért egyet Botkával, s elítéli az MSZP-s politikus luxusvakációját. A felmérés során közel 4000 főt kérdeztek meg. A válaszadók 60 százalékának volt tudomása a polgármester afrikai nyaralásáról. A kutatásban részt vevők 81 százaléka gondolta úgy, hogy Botka László luxusutazása 2 millió forintnál is többe került, 44 százalék pedig egyenesen 4 millióra taksálta a kiruccanás költségeit. A harmadik kérdésben arra kellett válaszolni, hogy elfogadható-e Botka László utazása a válság idején. A válaszadók 62 százaléka gondolta úgy, hogy egyáltalán nem engedhető meg a politikus részéről egy ilyen luxusnyaralás.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.