Hírzóna

Jól vizsgázott az új alapellátási ügyeleti rendszer

Jól vizsgázott az új alapellátási ügyeleti rendszer

2024. január 18., csütörtök
Jól vizsgázott az új alapellátási ügyeleti rendszer

Jól tervezettnek, jól "kalibráltnak" nevezte a tavaly februárban bevezetett új alapellátási ügyeleti rendszert a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.

Fotó: Lizik-Varga Katalin

 

Csongrád-Csanád vármegye október elsejével csatlakozott az ügyeleti rendhez.

Rétvári Bence azt mondta, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közreműködésével és koordinálásával elindult ügyeleti ellátás jól vizsgázott, a betegbiztonságot előtérbe helyező rendszert sikerült létrehozni.

Ehhez minden járásban új, a különböző terepviszonyoknak megfelelő ügyeleti autókat állítottak rendszerbe, valamint az ügyeletet adó háziorvosok a korábbinál magasabb, 9 és 11 ezer forintos óradíjat kapnak a mentőszolgálattól - tette hozzá.

Az államtitkár ismertetése szerint az új ügyeleti szisztéma bevezetése óta 103 ezer hívás érkezett a központi, 1830-as telefonszámra, 312 ezer beteget láttak el 306 ügyeleti óra alatt. Rétvári Bence szerint nem igazolódtak be azok a félelmek, amelyek alultervezettséget, zsúfoltságot, hosszú várakozást jósoltak, hiszen átlagosan óránként egy beteg jutott egy ügyeleti órára.

A 1830-as telefonszám a teljes ügyeleti időszakban, hétköznap 16 óra és másnap reggel 8 óra között, hétvégéken és ünnepnapokon pedig egész nap hívható

Csató Gábor, az OMSZ főigazgatójának beszámolója szerint 155 telephelyen működtetik az ügyeletet országosan, és idén február 1-jén Fejér és Pest vármegye is csatlakozik az új alapellátási ügyeleti rendszerhez, előbbi nyolc, utóbbi 18 telephellyel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.