Enyedi Ildikó rendező és Muhi András producer a Belvárosi Moziban beszélt a Testről és lélekről című filmről. A két szerelmes nehézkes egymásra találásáról szóló alkotást Arany Medve-díjjal ismerték el Berlinben – 42 év után kapta meg a rangos elismerést magyar film újból.
Szegeden is bemutatták
Enyedi Ildikó
Testről és lélekről című alkotását, a március hatodikai vetítést követően a rendező és a film egyik producere válaszolt a közönség kérdéseire. A 67. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál Arany Medve-díjat elnyert filmről szóló kritikánkat a keretes részben olvashatják a cikk második felében. „Kamaszkorunkban mindannyian átéltük azt, amiről a film szól. Borzongás, fagyott szorongás. Mi vár minket az ismeretlenben, ahova kilépünk a magunk védett zónájából?” – mondta a rendezőnő a két szerelmesről szóló alkotásról. A férfi főszereplő,
Morcsányi Géza
, a Líra Kiadói Csoport igazgatója, dramaturg élete első filmszerepét játszotta, mégis párjának, a Máriát alakító
Borbély Alexandrának
a megtalálása volt igazán nehéz, öt hónapot vett igénybe. Itt nem szeretett volna amatőr színészt a rendező, mert attól félt, hogy egy valóságban is az eljátszott szerephez hasonlóan zárkózott személy nem bírta volna a forgatást, más viszont nem tudta volna ezt eljátszani. Egy kortalan nőt kívánt bemutatni, aki 22 és 40 között lehet, a férfi főszerepnél viszont szándékosan idősebb embert választott, egy olyat, akiről elképzelhető, hogy kiégett élete során.
A főhősök párhuzamba állíthatóak az álmaikban megjelenő két szarvassal. Az állatokat
Horkai Zoltán
filmes állatkoordinátor készítette fel. Picur, az ünő már „rutinos” filmszereplő volt, a szarvasbika, Góliát viszont már öreg, 12 éves. Az utóbbiról megpróbálta lebeszélni a szakember Enyedi Ildikót, sőt, egyszer még el is próbálta hitetni a rendezőnővel, hogy másik állatot választott, de az alkotó 120 szarvas közül is kiválasztotta azt, „aki olyan, mint Morcsányi Géza”. Hónapokba telt felkészíteni az állatokat, mert Horkai elutasítja a félelemre építő cirkuszi módszereket. A Bükk fennsíkján egy hétig forgattak kemény hidegben. „Enyedi Ildikó mellett elég embernek maradni, s nem kell producert játszani” – fogalmazott
Muhi András
, a producerek egyike. Úgy látja, egyfajta közszolgálati szerepkör jelenik meg a magyar producereknél, mert meg kell találni azokat az értékteremtő alkotásokat, amelyek hozzáadnak az európai filmkultúrához, s egyben a magyar állam támogatását is elnyerik. Hangsúlyozta, feladatuk nem csak annyi, hogy összeszedjék a költségvetést - Magyar Nemzeti Filmalap 420 millió forintot adott a gyártásra -, hanem egészen a forgalmazásig segíteniük kell az alkotást, ami egy igazi „never ending story”. https://www.youtube.com/watch?v=pnYts52GaiA
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.