Szegeden építették újjá a Kisfaludy lapátkerekes gőzöst, a testet már el is szállították, nyáron már kifut a Balatonra – az építkezéssel egy időben egy másik hajó haláltusáját vívta a szomszédban.
Régen lehet tudni, hogy amit a könyvekben olvasunk, azt az életben épp olyan drámaian, romantikusan, meghökkentően esetenként abszurdan meg lehet találni. Közhely, de bizony nagy igazság az, hogy az élet a legnagyobb rendező. A Szőke Tisza bontásának
szomorú képet végigkövethették portálunkon 2012-tő tavaszától
, egészen
, amikor már csontvázzá szaggatta, tépte, marcangolta vasfog, tűz és munkáskéz a gőzőst, végül őszre már
megérkeztek a kiemelést végző munkagépek
, melyek partra vonszoltak a feldarabolt hajót. Nem tehetek róla, de a medencés kikötőben megszületett új hajó, bennem egy szomorú emléket is felidéz. A SZEGEDma.hu számolt be először arról, hogy
Szegeden építik újjá a Kisfaludy gőzöst
. Miközben a hajógyárban a kalapácsok, a hegesztőpákák lassan formát adtak egy új életnek, addig alig száz méterre onnan, egy műemléki védelemre érdemes folyami gőzöstől vették el hasonló kalapácsok és hegesztőpisztolyt felváltó lángvágók az életet. Drámai volt hallani a fém távoli puffanásait, csikorgásait, a Szőke Tisza kimerült nyögéseit, miközben arról beszéltek a kikötő mellett a Kisfaludy hajó építői, hogy most épp milyen munkafolyamatot látunk, és a Balatonra készülő gőzöst mikor adják majd át. Példás építkezés, szép munka, ugyanakkor fájdalmas felismerés: ugyan így kaphatott volna az idők tortájából még néhány szeletnyit a Szőke Tisza is. http://www.youtube.com/watch?v=gujgIfvJWOc A Kisfaludy hajótestét március 6-án este szállították fel Szegedről Siófokra, a többi része, a lapátkerekek, a lapátkerékház, a kémény, a galéria, a díszítőelemek jövő hét kedden követik a testet, majd a Balaton fővárosában szerelik össze a hajót véglegesen, a tervek szerint április 10-re befejezik a munkálatokat. És a Szőke Tisza? Vége. Nevezzük meg a felelősöket, ennyit tehetünk, többet nem nagyon. A pusztulásban a legnagyobb részt a Szeviép-cégcsoport tulajdonosi köre vállalta, akik egy szerződést írtak alá a várossal, azaz papíron is garanciát vállaltak arra, hogy rendbe hozzák a hajót, ezért kaphatta meg ingyen a felújításra váró öreglányt a cégcsoport hajózással foglalkozó vállalata. A másik felelős pedig a város, hogy a szerződésszegést nem kérte számon a tulajdonosokon semmilyen formában, pedig, ha időben megteszi, akkor a közvélemény, és az illetékes hatóságok együttes erővel talán…
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.