Vélemény

Vélemény: Szekér, kocsi, S8-as Audi

Vélemény: Szekér, kocsi, S8-as Audi

2011. február 13., vasárnap
Vélemény: Szekér, kocsi, S8-as Audi

Jobb lenne persze, ha nem kéne üzengetnie senkinek, hanem elvből lehetne ingerküszöb alatt maradni, akár az autó típusának megválasztásakor is, mert e küszöb nagyon lent van mostanság a kormánypárti szavazóknál is!

Megengedve, hogy minden kocsi szekér, de nem minden szekér kocsi, és hogy az autót kocsinak hívjuk, elmondhatjuk: aki alatt manapság S8-as Audi fut, annak jól megy a szekere. Vajon hány ember engedheti meg magának Magyarországon, hogy egy ilyen járműcsoda guruljon alatta, és milyen megfontolásból? És persze az sem mellékes kérdés, kinek miből telik ilyesmire? Lázár Jánossal úgy tűnik, e kérdés kapcsán kissé elfutott a szekér, oly annyira, hogy az – egy adott ponton, Siófokon - ki is futott alóla. Mert azért az nem járja, hogy egy ilyen felvetés kapcsán az egész Fideszt, meg a KDNP-t mószerolják személyében. Nem kell azon csodálkozni, hogy bár a rendőrök akkor sem tudták volna „lemeszelni” a limuzinra szerelt ellenradar-készüléknek köszönhetően, ha túllépte volna az autópályán megengedett 130-as megengedett sebességet, az ellenzéki sajtó helyettük megtette ezt. Nem kicsit, de nagyon rászálltak a frakcióvezetőként is tevékenykedő polgármesterre, nyíltan cikizni kezdték a havonta hatszázezer forintért bérelt és – vélhetőleg – háromszázezer forintot „evő” luxus-autó használatáért. A tízhengeres, ötezer köbcentis, a négyszázötven lóerős sportverziójú, akár 250-es tempóra is képes „szolgálati járgány” igénybevételének költségeit fele-fele arányban Hódmezővásárhely önkormányzata és a Fidesz parlamenti frakciója állta, tegyük hozzá – nem másból, mint közpénzből – eddig. Mostantól másképp lesz, az érintett lemondott, vagy lemondatták a konstrukció használatáról. Épp idejében, hiszen így elkerülhette a kellemetlenkedő kérdések össztüzét, midőn a Fidesz-KDNP kihelyezett tanácskozása után, pénteken a Balaton partján bejelentette: „A kormánypárti képviselők a védelem időszakának fogják tekinteni a következő hat hónapot!” Ebben az időszakban az jelenti majd a fő kihívást, hogyan tudnak a közszolgáltatókkal, a bankokkal szemben védelmet biztosítani az emberek számára. Meg kell védeni az állampolgárokat az áram- és gázdíjak emelkedésétől, valamint a banki szolgáltatási díjak növekedésétől – tette hozzá a Fidesz frakcióvezetője. Nagyon jó lenne biztosnak lenni abban, hogy a polgármester úr „biztonságáról való” lemondása, nem csupán kommunikációs kényszerből, netán dorgálásból fakad, hanem belátásból. Mert ez azt jelentené, hogy nem a pozícióját, vagy a pártját félti a kellemetlen következményektől, hanem, hogy „átment” az üzenet. Még jobb lenne persze, ha nem kéne üzengetnie senkinek, hanem elvből lehetne ingerküszöb alatt maradni, akár az autó típusának megválasztásakor is, mert e küszöb nagyon lent van mostanság a kormánypárti szavazóknál is. „Gyorsan kell Budapestre utaznom, ehhez jó gépkocsi kell. Az a kérdés, hogy ez megéri-e a hódmezővásárhelyieknek, és megéri-e az adófizetőknek. Ér-e a munkám ennyit?” - kérdezett vissza Lázár János az RTL Klub riporterére. Hogy egy jó kocsi kell, az nem kétséges: megtanulhatta ezt annak idején Rapcsák András mellett, őt is rendre újraválasztották. A járművek amúgy ritkán szólnak bele a magyar politika alakulásába, kivéve, ha nagyon. A politikusokkal történt „balesetek” megtörténéséhez azonban nem kell mindjárt kocsiba ülni, vagy messzire menni, elég ha elszabadul velük a szekér.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.