Emlékszem, óvodás korunkban, a hazai matchbox mánia csúcspontján, az számított elfogadható, versenyképes kocsinak, melynek alumíniumötvözet hasán a „Made in England” felírat volt olvasható. Én még abban a korban nőttem fel, mikor a hongkongi modellekkel csak elvétve találkozhattunk a játékboltok polcain. Még nem tudtunk folyékonyan olvasni, de ezt a pár szót el tudtuk olvasni és le is tudtuk fordítani magyarra. Még azt is értettük, hogy a következő szöveg a „by Lesney”, azt jelenti, hogy az adott, zanzásított autócsodát a Lesney Products & Co Ltd. nevű cég gyártotta Angliában. Ez épp elég információ volt.
Néhány hónappal ezelőtt néhány szegedi szakember arra az elhatározásra jutott, hogy véget kell vetni annak a helyzetnek, hogy az igényes, kortárs, szegedi reklámkultúra csak búvópatakként létezik a magyar ugaron, s a gyomos terület nagykutyái úgy gondolják, hogy ők már hátsó lábuk lendítése után megjelölték vadászterületüket, ahova más már be sem somfordálhat. A szegedi „reklám” műhelyeknek össze kell fogniuk, és egymás vállára állva kell a dudvából felállniuk, mert másképp nem fogják észrevenni őket azok a cégek, akiknek még e válságosnak kikiáltott időszakban is van pénzük a megfelelő, sőt professzionális marketingkommunikációra. Mert Városunkban igenis van számos olyan társaság, akik a magyar nagyágyúkat, vagy az elkényeztetett „bennfenteseket” is lepipálják. A mag egyetértése a témában már a kezdetek kezdetén megvolt, s a csatlakozó társaságok is lassan kezdték elhagyni rosszul beidegződött reflexeiket, hogy ez egy újfajta együttműködés lesz a stúdiók között, s nem egymás ügyfeleinek elorozása a cél. Ez az együttműködés a középkori céhek működéséhez hasonlatos. Megjegyzem, a Válságból talán ez a félezer éves – divatos szóval élve – benchmarking technológia húzhatná ki a kisebb cégeket, vagy vértezhetné fel jobban őket a multik csalárdságai ellen. Első lépésben elkészült
, amire igazán büszkék lehetünk. Ajánlom minden szegedi reklámszakember számára, és ajánlom minden szegedi és nem szegedi cégnek, aki jó szakembereket keres portékái népszerűsítéséhez! Vegyék észre a szegedi vállalkozások és városi cégek, hogy megbízható, kreatív csapatokat nem csak Pesten, vagy egy intergalaktikusnak kikiáltott cégnél lehet találni, hanem itt helyben is. Ahhoz, hogy a szegedi cégek túléljék ezt a kritikus gazdasági időszakot, a helyi reklámszakmára kell támaszkodniuk. Vannak olyan jók, mint a „nagyok”, viszont itt vannak kétsaroknyira, és a rendelkezésre álló büdzsét hatékonyabban tudják elkölteni. Remélem hamarosan a Made in Szeged felirat elismert védjegy lehet és tekintélyt parancsoló a magyar reklámszakmában!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.