Az alkotó rendezője Gareth Edwards vizuális effektes szakemberként kezdte a pályafutását, és ezt követően ült át a rendezői székbe. Első nagyjátékfilmje a 2010-ben megjelent és kvázi zsebpénzből összehozott Szörnyek című film volt. Hollywood felfigyel rá és ő dirigálta a felemásan sikerült Godzillát, valamint a legjobb újkori Star Wars filmet a Zsivány egyest. Az alkotóval, ismét egy eredeti ötlet alapján dolgozott és nagyon sokan abban reménykedtek, hogy az év egyik kellemes meglepetését hozhatja el.
A történet szerint a közeljövőben járunk és a mesterséges intelligencia, ezzel együtt pedig a robotok a mindennapok részévé váltak. Azonban ismeretlen okból a robotok bombát dobnak Los Angelesre, megölve ezzel több millió embert. Kitör a háború és az USA-ban nincs helye a gépeknek, így tehát Ázsiába menekülnek, ahol továbbra is a társadalom fontos tagjai maradhatnak. Joshua (John David Washington) amerikai katona és azt a feladatot kapja, hogy iktassa ki a robotok titkos fegyverét.
A koncepció erős, hiszen sok irányba el lehet vinni a sztorit, emellett pedig az MI behozatala pedig egy nagyon is aktuális kérdéskör. A film lélegzetelállítóan néz ki, látszik, hogy a rendező vizuális effektusokért felelt korábban. Mindezt pedig 80 millió dollárból sikerült összehozni, ami abszolút bravúr. Emellett a főhős morális küzdelme a jó és a rossz határvonalának elmosódásával, úgy van megjelenítve, hogy a néző végig együtt tud rezonálni a karakterrel, néhol pedig a drámai hatás is kellően magával ragadó tud lenni. Amellett sem lehet elmenni szó nélkül, hogy a sztori végig viszi magával a nézőt köszönhetően elsősorban az erős atmoszférának. A háború borzalmai pedig igazán megérintik a nézőt.
Viszont itt véget érnek a pozitívumok. Forgatókönyvileg szinte minden téren elhasal az alkotás. Kapunk egy hatszázszor látott sablonos történetet papírmasé karakterekkel. A főhősön kívül mindenki alulírt és maximum biodíszlet. A világépítés pedig egyáltalán nem sikeres. A jövőkép kong az ürességtől, és bár a gépek nem csak emberszerűek, hanem esznek, isznak, alszanak is, de nincs húsbavágó drámájuk és személyiségük, mint a Szárnyas Fejvadász filmekben. A hatásos felütés pedig le van redukálva egy olyan gyermekmentő akcióvá, ami scifi környezetbe lett helyezve. A lezárás nem ad kézzel fogható megoldást vagy feloldozást.
Összességében az Alkotó egy felemásra sikerült film. A vizuális megjelenítés és a setting bravúros, de ez egy elcsépelt teljesen átlagos akciófilm, ami a jövőben játszódik. Drámának sekélyes, sci-finek pedig nagyon kidolgozatlan. Ráadásul a több, mint két órás játékidő sem indokolt. Sokat akart markolni, aminek az lett az eredménye, hogy külcsín van, de belbecs annál kevesebb.
10/7
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.