Az Origo cikkéből csemegézünk, ami bemutatja, hogyan vált világszerte ismertté a különleges ital.
Az újévi pezsgőzés hagyománya 1500 éves múltra tekint vissza. A szilveszteri koccintás tradíciója egészen Julius Caesarig vezethető vissza, de valójában az éjféli pezsgőzés és az ünneplés csak az 1800 években jött divatba – írja az év utolsó napjához közeledve az
. A portál szerint a pezsgő népszerűsége 1800 és 1850 között teljesedett ki igazán. Ekkor ugrott meg ugyanis az évi palackszám 300 ezerről 20 millió darabra, és a század végére már az újév elengedhetetlen kelléke lett egy New York-i étteremnek köszönhetően.
Évente átlagosan 300 millió üveg pezsgőt fogyasztanak el világszerte szilveszterkor, de ez kizárólag a champagne-re vonatkozik, és nem tartoznak ide a különböző amerikai és olasz habzóborok, mert igazán a francia Champagne nevű régióból származó pezsgőt lehet pezsgőnek nevezni.
Üvegenként körülbelül mintegy 100 millió buborék van a pezsgőben
- legalábbis a Gerald Liger-Belair kutatása szerint. Az ünnepi hangulat mellett a buborékok is fontos szerepet játszanak abban is, hogy milyen az íze a pezsgőnek. A buborék ugyanis aromát is hordoz, amelyet kipukkanása után belélegzünk, és ez is hozzájárul a különleges élményhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.