
Mihálik Edvin és Fodor Antal számol be éves munkájáról. Pénteken összeül a szegedi közgyűlés.

Botka László 2002-es szegedi hatalomra jutásával megszűnt az addigi közgyűlési gyakorlat, hogy a közgyűlés polgármesteri, alpolgármesteri beszámolókat kapjon az elvégzett munkáról. Vajon miért? Mindenesetre most a két tanácsnok, Fodor Antal a szociálpolitikáért és Mihálik Edvin a zöld város programért felelősen elérkezettnek látta az időt, hogy egy évnyi tevékenységükről írásban a szegedi közgyűlés számára beszámoljanak. Mihálik Edvin általános áttekintése mellett Fodor Antal adat- és részletgazdag összefoglalóval állt elő. Kétségtelen szociális elköteleződésből fakadó megállapítása, miszerint szükséges lenne, hogy a teljes, immáron kétmilliárdos szociális keret a rászorulókra fordítódjon, de a jelek szerint néhány részletről elfelejtettek neki szólni a torony alatt.

A párt nélkül maradt, politikai jövőjét egyesületi keretek között építgető zöld város programért felelős Mihálik Edvin beszámolója az éghajlatváltozás és a városi körülmények zöldfelületi hatásainak taglalása mellett az energetikai korszerűsítések környezetvédelmi hatásait tüntette fel érdemként.
A korábban elültetett faállomány kapcsán megállapítja, hogy „sokszor emlegetett városi probléma olyan ikonikus fasorok elöregedése, mint a Fő fasori vagy József Attila sugárúti, de ide sorolható a Petőfi Sándor sugárúti fasor helyzete. A döntéshozás szintjén a város mégis vonakodik a fák fokozatos cseréjének megkezdésétól, noha lassú ütemezett cseréjük és helyükre új fák ültetése indokolt lenne.”
A fásítási problémák kezelésére szegedi fakataszter létrehozását, az általa is kevésnek tartott önkormányzati fatelepítés mennyiségi növelését, lakossági facsemeteosztást javasol.
Az elmúlt közgyűléseken többször is a Botka László szándékaitól eltérően szavazó, egyszer a közgyűlésről ki is vonuló Fodor Antal szociálpolitikai tanácsnoknak elfelejtettek szólni az ősi városházi költségvetéstervezési trükkről. Egyes kereteket, költségvetési sorokat szándékosan régóta felülterveznek.
Maga a polgármester is többször elmondta, hogy Szeged évente kétmilliárdöt költ szociális támogatásokra. Ez csakugyan dicséretesen hangzik, valóban ott is van a költségvetésben ez az összeg, csakhogy mint Fodor Antal beszámolója rámutat: a keretet évről évre jelentős mértékben nem költik el.
Pontos kimutatása egyben a rendszeres polgármesteri kijelentések tényszerű leleplezése, azaz valójában nem költ annyit szociális kiadásokra az önkormányzat, mint azt Botka László lépten-nyomon emlegeti. Miért is van ez? Gyakran olyan sorok vannak túltervezve, melyek részleges átcsoportosításához a helyi ellenzéknek módosító javaslatot politikailag nehéz benyújtani, hiszen
egyből jöhet a demagóg polgármesteri dörgedelem, el akarják venni a pénzt az éhezőktől, a gyermekektől, az oktatástól, satöbbi. Ámde, ha a városvezetésnek kell évközben „valohannan” egy-két milliárd, az egyből elővarázsolódik, illetve zárszámadáskor is van honnan befoltozni az esetleges lyukakat.
Bár Fodor Antal már nem első ciklusos képviselő, a jelek szerint a városvezetési belső kommunikáció akadozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.