A BYD új elektromos modellje forradalmasítja a piacot. Ezzel a lépéssel az e-autózás megfizethetőbbé válik mindenki számára.
A kínai autógyártás egyik éllovasa, a BYD, amely hamarosan Szegeden is megkezdi európai gyártását, nemrégiben egy merész lépéssel borzolta fel az elektromos járművek piacát. Kínában, egy jelentős mérföldkő, 1,5 millió eladott jármű megünneplése apropóján mutatták be a népszerű Yuan Up modellcsalád legújabb, rendkívül megfizethető változatát, a Pilot szériát. Ez a húzás alapjaiban rengetheti meg a globális árversenyt az elektromos autók szegmensében – szúrta ki a Világgazdaság.
Az újonnan bemutatott Pilot változat ára mindössze 74 800 jüan, ami átszámítva körülbelül 3,8 millió forintnak felel meg. Ez az összeg mintegy 25%-kal alacsonyabb az eddigi belépő szintű modellek 99 800 jüanos áránál. Az e-cars.hu autós szakportál szerint ez a drasztikus árcsökkenés nemcsak a kínai piacon, hanem potenciálisan nemzetközi szinten is komoly nyomást gyakorolhat a versenytársakra, arra kényszerítve őket, hogy átgondolják saját árazási stratégiáikat.
A BYD sikere részben a saját fejlesztésű Blade akkumulátor technológiájának köszönhető, amely megbízható és hatékony energiaforrást biztosít. Az új Pilot modell egy 32 kilowattórás Blade akkumulátorral érkezik, amely a kínai CLTC szabvány szerint akár 301 kilométeres hatótávot tesz lehetővé egyetlen töltéssel.
Fontos megjegyezni, hogy a korábbi, drágább Yuan Up verziók 45,12 kilowattórás akkumulátorral voltak elérhetők, ami hosszabb, 401 kilométeres hatótávot biztosított. Ez a különbség egyértelműen az olcsóbb ár kompromisszuma.
A rendkívül kedvező árnak azonban ára van, méghozzá a felszereltség tekintetében. A Yuan Up Pilot modellből kimaradt a BYD egyik prémium technológiai vívmánya, a "God's Eye" névre keresztelt fejlett vezetéstámogató rendszer. Ez a rendszer, amely korábban számos típusba ingyenesen került be, az "A" és "B" szintű autonóm vezetési képességeket kínálja a drágább modellekben.
Ezzel szemben az új Pilot verzió csak alapvető vezetéstámogató funkciókkal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy hiányzik belőle az adaptív tempomat és az automatikus sávtartó rendszer.
Míg a drágább Yuan Up változatok legalább az alap szintű, "C" vezetéstámogatást kínálják, addig a BYD luxusmárkái, mint például a Denza vagy a Yangwang, ennél is kifinomultabb és teljesebb autonóm vezetési megoldásokkal várják a vásárlókat.
A BYD Yuan Up Pilot egyértelműen a tömegek számára elérhető elektromos autózás felé tesz egy nagy lépést. A megfizethető ár azonban bizonyos kompromisszumokkal jár a technológiai felszereltség terén. Kérdés, hogy a vásárlók hajlandóak-e lemondani a fejlettebb vezetéstámogató rendszerekről a jelentős árkedvezményért cserébe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.