Szeged

Múltidéző: Újabb időutazás a szegedi tömegközlekedéssel a kilencvenes évekbe +videó

Múltidéző: Újabb időutazás a szegedi tömegközlekedéssel a kilencvenes évekbe +videó

Helyenként rá sem ismerni a városra.

Kibédi Péter
3 órája
Múltidéző: Újabb időutazás a szegedi tömegközlekedéssel a kilencvenes évekbe +videó

Két héttel ezelőtt már láthattak egy több, mint húsz perces videót, ami az 1996-ba repített bennünket vissza. Most a film második részével folytatjuk az időutazást. 

Itt az első másodpercekben egy már megszűnt villamosvégállomással találkozunk, ahonnan a 3-as indult a Kálvária sugárútra. Felpattanva a villamosra, utunk elején rögtön szembejön egy okkersárga busz, ami akkor még többségében a helyijáratos buszok színe volt, bár, mint látni fogják, már kék-fehér Volvok is köröztek a városban. Gyors váltással egy Bengáli belsejét vehetjük alaposan szemügyre, majd a 4-es vonalán haladunk Tarján felé-bár a sínek állapotát nézve ez inkább zötykölődés. A tarjáni végállomáson még nyoma nincs a hurokvágánynak.

Ugrunk egyet, és már a trolikat tanulmányozhatjuk, a Ziu 9-es mellett az akkor még újnak számító Skodát is látunk. A Nagykörút, Kossuth Lajos sugárút kereszteződésében az akkor újnak számító, azóta megszűnt Hód-Mező gyorsjárat, valamint a lila trolipotló, ami ebben az esetben inkább villamospótló 2-es számmal, ami a Vértóról indulva a Kossuth Lajos sugárúton át a Belvárosi hídon érte el Újszegedet és az Erdélyi tér volt a végállomása. Sokáéig időzünk a kereszteződésben, ami lehetőséget ad egy kis játékra: ki hány darab autómárkát ismer fel a kilencvenes évekből? Szerkesztőségünkben tizenhétig jutottunk.

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.