A kínai autóexport bővülése várakozások szerint az előző évhez képest jelentősen lelassulhat 2025-ben – adta hírül a Reuters, akik hozzátették, hogy a jelenség legfőbb okai az Európai Unióban bevezetett büntetővámok, amelyek egyetlen “ellenszere” a Szegeden épülő BYD gyár lehet.
A Kínai Személyautó-gyártók Szövetségének (CPCA) adatai alapján 2024-ben 25 százalékkal, 4,8 millió autóra nőtt a kivitel, ami minden bizonnyal azt jelenti, hogy az ország autóipara immáron második éve előzi meg ezen a téren a japán autógyártást. A szigetország autóipari szövetsége szerint ugyanis Japán autóexportja 2024 első 11 hónapjában 4,3 százalékkal, 3,82 millió autóra csökkent. Ez azt vetíti előre, hogy az egész éves export sem volt nagyobb a kínai kivitelnél.
A CPCA ugyanakkor arra számít, hogy 2025-ben tíz százalékra lassul az export növekedési üteme. Ennek legfőbb okai az Európai Unióban bevezetett büntetővámok, miközben az oroszországi kivitel is csökkenhet.
A teljes külföldi értékesítésen belül az elektromos meghajtású autók exportja várhatóan stagnálni fog
– mondta Csuj Tung-su, a CPCA főtitkára. Az európai import korlátozása ellen csak a BYD rendelkezik igazi gyógyszerrel, amely Szegeden épít gyárat az Európai Unión belül.
Itt olvashatnak minden részletet a gyár épülésével kapcsolatban:
Tegnapi hír, hol nyílik meg a BYD szegedi szalonja:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.