A híd végleges nyomvonalának terve több épületet is érint
Újra napirendre került a szegedi harmadik híd megépítése, miután Lázár János építési és közlekedési miniszter tárgyalásokat folytatott Botka László polgármesterrel és az SZTE képviselőivel. A beruházás feltétele, hogy az egyetemi épületek funkcióinak pótlásáról megegyezés szülessen, mivel a tervezett nyomvonal több egyetemi épületet is érint.
Az egyetem nem gátolta az új tiszai híd megépítését, ez minden szegedi polgár érdeke
– jelentette ki Fendler Judit, a SZTE kancellárja a Délmagyarnak. Hozzátette: 2021 óta kezdeményezik az egyeztetést a tárgyban, hiszen egyértelmű, hogy a híd építésének része az Egyetem kieső funkcióinak pótlása.
Örömmel fogadtuk, hogy múlt héten leülhettünk tárgyalni az Építési és Közlekedési Minisztérium képviselőivel, nagyon konstruktív egyeztetés zajlott
– tette hozzá.
Fendler Judit hangsúlyozta: a híd nyomvonalát évek óta tervezik, több verzió is volt a lehajtó nyomvonala kapcsán. A végleges nyomvonal a Déli Klinikapark területén több egyetemi épületet érint. Maga a Klinikai Központ nemzeti létfontosságú rendszerelemnek minősül, a folyamatos működést és az ahhoz szükséges szolgáltatásokat biztosítani szükséges. Így a kieső funkciókat először pótolni szükséges és utána lehet elbontani azokat-magyarázta a kancellár.
Az egyik a klinika hő- és melegvíz-ellátását biztosító egyetemi hőközpont. Van ezen túl két olyan épület melyeket vizsgálni szükséges, érintett lehet, ez a veszélyes a hulladékégető és az alig több mint két éve átadott Biobank is.
Ezek közül bizonyos funkciókat mindenképpen a klinikaparkban kell megtartani. Ilyen a hőközpont, a klinika működéséhez elengedhetetlen logisztikai központ, raktár, és vannak funkciók, melyek kerülhetnek máshová, de számolni kell a megnövekedett logisztikai költségekkel. Át kell tekinteni a rendelkezésre álló és beépíthető területeinket, vizsgálni kell, hogy ez az Egyetem hosszútávú fejlesztési terveit, hogy érinti.
Az Egyetem partner a megoldásban, az ÉKM elkészít egy koncepciótervet az Egyetem segítségével, és a Kuratórium jóváhagyásával, annak mentén elindulnak a tervezések, majd a kivitelezés és az üzembe helyezés.
A harmadik híd lehajtójának építése a funkciók új helyre való átköltözése után, az régi épületek lebontása után kezdődik.
A meglévő épületek bontását és újraépítését a híd megépítése keretében a magyar állam fogja finanszírozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.