Megdőlt több közhiedelem is az elektromos rollerezéssel kapcsolatban
Július 16-ától hazánkban is kötelező biztosítást kötni egyek elektromos rollerekre. Az eddigi szerződésekből több érdekes dolog is kiderült.
Ahogy az egész országban, úgy Szegeden is népszerű közlekedési forma lett az elektromos rollerezés. A vidéki városok közül itt jelent meg először, 2021-ben a közrollerrendszer, amely után a saját tulajdonban lévők is még inkább terjedni kezdtek. Budapesttel ellentétben - ahol komplett kerületekből tiltották ki őket - a napfény városában nem okozott közfelháborodást a rollerezés. Kivéve a szanaszét hagyott közrollerek, amiktől sokszor már közlekedni sem lehetett. A tavalyi évben viszont ez korlátozva lett Szegeden, már csak a kijelölt helyeken lehet leparkolni az eszközöket.
Jövő hét keddtől számos, úgynevezett mikromobilitási jármű kizárólag kgfb-vel közlekedhet a közutakon. Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek, amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot tervezett sebessége pedig a 14 kilométer per órát, illetve azok is, amelyek ez alatti tömegűek, amennyiben a jármű tervezési sebessége meghaladja az óránkénti 25 kilométert.
Átlagosan 5960 forintos éves átlagdíj mellett többségükben két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett, immár másfél hete futó kalkulátorának eddigi adataiból. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járműveikre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.
Szegedi lakcímmel szerencsére nem kerül többe a biztosítás, mint egy kisvárosban, saját adataimmal kitöltve, már 5040 Ft/év díjjal is van lehetőség kgfb-re.
Az emberek fejében talán az van a legjobban elterjedve, hogy az elektromos rollerezés főleg a nagyvárosi fiatalok kedvelt közlekedési formája, azonban az eddig kötött biztosításokból kiderült, hogy
többen rollereznek kisebb településeken, mint Budapesten és a megyeszékhelyeken összességében.
Az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak. Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek:
a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.