Szeged

BYD-gyár: ez állhat a kínaiak döntésének hátterében

BYD-gyár: ez állhat a kínaiak döntésének hátterében

2024. január 19., péntek
BYD-gyár: ez állhat a kínaiak döntésének hátterében

A CNN-nek nyilatkozó európai autóipari elemző szerint a szegedi üzemmel a BYD szabadkereskedelmi hozzáféréshez jut, nemcsak a hosszú ideje Kína kereskedelmi partnerének számító Magyarországhoz, hanem az Európai Unió többi tagországához is. Matthias Schmidt elmondta, a döntő faktor az lehetett, hogy nálunk olcsóbb a munkaerő és alacsonyabbak az energiaköltségek olyan autós nagyhatalmakhoz képest, mint Franciaország vagy Németország.

 

 

A CNN szerint a BYD nem véletlenül választotta Magyarországot: azzal, hogy a kínai elektromosautó-gyártó hazánkban nyitott új üzemet, könnyen megkerülheti a magas vámokat és csökkenthetik a geopolitikai feszültségeket. A cikk emlékeztet: az ázsiai cég már az 1998-as rotterdami leányvállalatának megalapítása óta fokozatosan építi nemzetközi jelenlétét, így nem új keletű a globális terjeszkedése.

A héten a BYD teherhajója 7 ezer elektromos járművel a fedélzetén elindult Európa felé Kínából, ráadásul nemcsak Magyarországon, Indonéziában, de Mexikóban is új üzemet húz fel.

Ennek a stratégiának a kulcsa Magyarország. Szeged, amelyet az európai piac kapujának tekintenek.

A BYD decemberben jelentette be, hogy Szegeden hozza létre első európai gyárát, amelyet a magyar kormány az ország egyik legjelentősebb beruházásaként üdvözölt.

Ez a beruházás is aláhúzza, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a technológiai forradalomban. Nagyon régen volt már olyan, hogy ilyen alapvető globális technológiai megújulásban Magyarország az élen ment volna, most ez történik

- mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a bejelentést övező szegedi sajtótájékoztatón.
 

 

Orbán Viktor miniszterelnök megjegyezte, hogy a beruházás több ezer munkahelyet teremt Szegeden.

Két dolgot vállalt a kormány a BYD tervezett szegedi beruházása kapcsán: az infrastruktúra fejlesztésére 47-48 milliárd forintot fordít, illetve ígért állami támogatást is, amelynek összegét akkor hozzuk nyilvánosságra, amikor azt jóváhagyja az Európai Bizottság

- mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón.

A CNN-nek nyilatkozó Matthias Schmidt, a Schmidt Automotive Research céget vezető európai autóipari elemzője szerint a szegedi létesítménnyel a BYD szabadkereskedelmi hozzáféréshez jut, és nemcsak a hosszú ideje Kína kereskedelmi partnerének számító Magyarországhoz, hanem az Európai Unió többi tagországához is. Schmidt kiemelte: a döntő faktor mégis az lehetett, hogy

nálunk olcsóbb a munkaerő és alacsonyabbak az energiaköltségek olyan autós nagyhatalmakhoz képest, mint Franciaország vagy Németország.

A teljes cikk itt található.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.