Az egyik utas igencsak megelégelte a MÁV-csoport hozzáállását, amiért a vasúti társaság napokkal az Indóház téri állomás személyfelvonójának meghibásodása után sem javíttatta meg a liftet. Olvasónk küldött képet szerkesztőségünknek. A MÁV kommunikációs igazgatóságától azt a választ kaptuk, tavaly december óta várják az új alkatrészeket a lifthez, addig a peronokhoz a Borbás utca felől tudnak feljutni a mozgáskorlátozottak.
"Akadálymentesítést MÁV-START módra! Már egy hete nem működik. Nincs szerződésük a lift üzemeltetőjével? Köszönik a betegek, mozgássérültek az Önök hanyagságát. Szégyelljék magukat!"
A napokban írhatta fel egy dühös utas arra a cetlire, melyet a MÁV-csoport munkatársai az Indóház téri vasútállomás személyfelvonójának ajtajára ragasztottak ki, s melyen a hiba elhárításáig megértést kérnek az utasoktól. A nyomtatott információ azonban nem árulkodik arról, pontosan mióta van üzemen kívül a lift, mivel azonban a nagyállomáson ez az egyetlen személyfelvonó, s más alternatíva nincs is a mozgáskorlátozottak, nehéz csomagokkal érkezők számára, többeknek is bosszúságot okozhatott a hiba. Olvasónk el is küldte szerkesztőségünknek az állomáson készített fotóját, hogy járjunk utána a meghibásodásnak. Kerestük a MÁV-csoport sajtóosztályát, hogy megkérdezzük, mióta nem működik a személyfelvonó, s várhatóan mikorra használhatják újra az utasok, illetve, hogy a jövőben terveznek-e egyéb akadálymentesítési megoldásokat kialakítani az épületben, például lépcsőliftet vagy úgynevezett mobil lépcsőnjárót. Kérdéseinkre csütörtökön adtak választ, a Kommunikációs Igazgatóság a következő tájékoztatást juttatta el hozzánk írásban. "A szegedi nagyállomás területén az utazóközönség közlekedését személyfelvonó és mozgólépcső is segíti. 2006-ban az állomást felújítottuk, ekkor építettük be a mozgáskorlátozottak akadálymentes eljutását és a többi utas kényelmét szolgáló berendezéseket. Zavartalan működésük érdekében a folyamatos karbantartás mellett, időszakos felülvizsgálatokat is tart az üzemeltető. A
tavaly decemberi karbantartáskor
megállapították, hogy a további biztonságos működtetéshez
alkatrészcsere
szükséges. Beszállítói készlethiány miatt
az alkatrészek nem érkeztek meg
, ezért a javítás sem volt elvégezhető. Természetesen, a javítást a liftet jogszabály szerint üzemeltető vállalkozás azonnal elvégzi, amint az alkatrészek megérkeznek.
Jelenleg a peronokhoz és a jegypénztárakhoz akadálymentesen, közúton el lehet jutni a Borbás utca felől.
Itt az utazók részére a járőröző vasútőrök biztosítják az áthaladást a vasúttársaság üzemi parkolóján keresztül, így elérhetők az állomási szolgáltatások, illetve megközelíthető valamennyi peron. Az épület
műemléki védettség alatt áll, ezért nem tervezzük újabb technikai eszközök beépítését
– szem előtt tartva az építészeti értékeket." A MÁV Zrt. egyébként 2006-ban újította fel az előtte egy évvel műemlékké nyilvánított nagyállomást, melynek utascsarnokában hat jegypénztár, ügyfélcentrum, korszerű utastájékoztató rendszer és akadálytalan feljáró szolgálja az utasokat. Az állomás-rehabilitációs program keretében, összesen 1,3 milliárd forintból megvalósult rekonstrukcióhoz Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata százmillió forinttal járult hozzá. A II. ütem költsége az összköltség mintegy 35-40 százaléka volt - foglalta össze korábbi cikkében az Infovilág.hu.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.