Dühösek az utasok, régóta nem működik a lift a nagyállomáson (FRISSÍTVE)



Az egyik utas igencsak megelégelte a MÁV-csoport hozzáállását, amiért a vasúti társaság napokkal az Indóház téri állomás személyfelvonójának meghibásodása után sem javíttatta meg a liftet. Olvasónk küldött képet szerkesztőségünknek. A MÁV kommunikációs igazgatóságától azt a választ kaptuk, tavaly december óta várják az új alkatrészeket a lifthez, addig a peronokhoz a Borbás utca felől tudnak feljutni a mozgáskorlátozottak.
"Akadálymentesítést MÁV-START módra! Már egy hete nem működik. Nincs szerződésük a lift üzemeltetőjével? Köszönik a betegek, mozgássérültek az Önök hanyagságát. Szégyelljék magukat!"
A napokban írhatta fel egy dühös utas arra a cetlire, melyet a MÁV-csoport munkatársai az Indóház téri vasútállomás személyfelvonójának ajtajára ragasztottak ki, s melyen a hiba elhárításáig megértést kérnek az utasoktól. A nyomtatott információ azonban nem árulkodik arról, pontosan mióta van üzemen kívül a lift, mivel azonban a nagyállomáson ez az egyetlen személyfelvonó, s más alternatíva nincs is a mozgáskorlátozottak, nehéz csomagokkal érkezők számára, többeknek is bosszúságot okozhatott a hiba. Olvasónk el is küldte szerkesztőségünknek az állomáson készített fotóját, hogy járjunk utána a meghibásodásnak. Kerestük a MÁV-csoport sajtóosztályát, hogy megkérdezzük, mióta nem működik a személyfelvonó, s várhatóan mikorra használhatják újra az utasok, illetve, hogy a jövőben terveznek-e egyéb akadálymentesítési megoldásokat kialakítani az épületben, például lépcsőliftet vagy úgynevezett mobil lépcsőnjárót. Kérdéseinkre csütörtökön adtak választ, a Kommunikációs Igazgatóság a következő tájékoztatást juttatta el hozzánk írásban. "A szegedi nagyállomás területén az utazóközönség közlekedését személyfelvonó és mozgólépcső is segíti. 2006-ban az állomást felújítottuk, ekkor építettük be a mozgáskorlátozottak akadálymentes eljutását és a többi utas kényelmét szolgáló berendezéseket. Zavartalan működésük érdekében a folyamatos karbantartás mellett, időszakos felülvizsgálatokat is tart az üzemeltető. A
tavaly decemberi karbantartáskor
megállapították, hogy a további biztonságos működtetéshez
alkatrészcsere
szükséges. Beszállítói készlethiány miatt
az alkatrészek nem érkeztek meg
, ezért a javítás sem volt elvégezhető. Természetesen, a javítást a liftet jogszabály szerint üzemeltető vállalkozás azonnal elvégzi, amint az alkatrészek megérkeznek.
Jelenleg a peronokhoz és a jegypénztárakhoz akadálymentesen, közúton el lehet jutni a Borbás utca felől.
Itt az utazók részére a járőröző vasútőrök biztosítják az áthaladást a vasúttársaság üzemi parkolóján keresztül, így elérhetők az állomási szolgáltatások, illetve megközelíthető valamennyi peron. Az épület
műemléki védettség alatt áll, ezért nem tervezzük újabb technikai eszközök beépítését
– szem előtt tartva az építészeti értékeket." A MÁV Zrt. egyébként 2006-ban újította fel az előtte egy évvel műemlékké nyilvánított nagyállomást, melynek utascsarnokában hat jegypénztár, ügyfélcentrum, korszerű utastájékoztató rendszer és akadálytalan feljáró szolgálja az utasokat. Az állomás-rehabilitációs program keretében, összesen 1,3 milliárd forintból megvalósult rekonstrukcióhoz Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata százmillió forinttal járult hozzá. A II. ütem költsége az összköltség mintegy 35-40 százaléka volt - foglalta össze korábbi cikkében az Infovilág.hu.