A Szegedi Járási és Nyomozó Ügyészség vádat emelt három személlyel szemben, akik foglalkozási szabályszegése miatt Szentesen, a Téglagyári úton lévő vasúti átjáróban vonat ütközött teherautóval.
A vádirat szerint a vádlottak közül ketten, mint a szentesi önkormányzat műszaki irodájának alkalmazottai, míg egy személy, mint a MÁV Zrt. alkalmazottja követett el olyan foglalkozási szabályszegést, amely 2014. március 3-án a déli órákban 13 fő sérülésével járó balesetet eredményezett. A Nemzeti Közlekedési Hatóság már 2010. novemberében értesítette mind az önkormányzatot, mind pedig a vasúttársaságot, hogy a Szentes, Téglagyári vasútátkelőben balesetveszély elhárítása szükséges. Többek között az átkelőt előjelző táblák cseréjét, sárga lassító felfestés kihelyezését, növényzet irtását írták elő. Határidőként a hatóság 2011. július 1. napját határozta meg. A felhívás és a határidőtűzés ellenére az önkormányzat és a vasúttársaság részéről eljáró vádlottak közötti kapcsolatfelvételen túl a balesetveszély elhárítása érdekében érdemi intézkedés nem történt, a balesetveszély nem került megszüntetésre. A hatóság 2013. szeptemberében ismételten ellenőrizte a vasúti átjárót a vádlottak jelenlétében, illetőleg írásban is felhívta az érintettek figyelmét, hogy a balesetveszély miatt a vasúti átjáró problémái megoldandóak. Az értesítés és a felhívás ellenére a vádlottak a balesetveszély elhárítása érdekében továbbra sem tettek érdemi intézkedést. Mindezeket követően 2014. március 3-án a déli órákban egy 40 tonna kukoricát szállító nyerges vontató a szabad jelzés mellett kívánt áthaladni a vasúti átjárón, amikor is a pótkocsi letámasztó lábai a sínen fennakadtak és az útburkolatra felfeküdtek, amely miatt a járműszerelvény az átjáróban elakadt a síneken keresztben. Röviddel ezután ért a vasúti átjáróhoz a Szegvár felől közlekedő személyvonat 80 km/h sebességgel és a gyorsfékezés ellenére a pótkocsiba ütközött. Az ütközés következtében a félpótkocsi magával rántva a nyerges vonatót felborult, a vonat mindkét tagja kisiklott. A baleset következtében 4 személy 8 napon túli, míg 9 személy 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett. A baleset oka a vasúti átjáró balesetveszélyes, szabálytalan magassági vonalvezetése volt, amely miatt a vasúti átjárón biztonsággal, fennakadás nélkül nem lehetett áthaladni. A vádirat szerint az önkormányzat alkalmazásában álló vádlottak a hatóság jelzése ellenére közútkezelői feladatuk körében nem intézkedtek pl. veszélyt jelző tábla elhelyezésével, sebességkorlátozás elrendelésével, bizonyos járműfajták áthajtásának megtiltásával a vasúttársasággal való kapcsolatfelvételen túlmenően a veszélyhelyzet elhárítására. A vasúttársaság alkalmazásában álló vádlott azon túlmenően, hogy az önkormányzattal közösen megoldandó feladat miatt szóbeli egyeztetéseket kezdeményezett, semmiféle intézkedést nem tett, nem továbbította a MÁV felsőbb szervei felé megoldandó feladatként a hatóság jelzését, nem rendelte el a sebességkorlátozást egy esetleges baleset következményeinek csökkentése érdekében. A vádlottak fenti foglalkozási szabályszegésükkel más, vagy mások életét, testi épségét gondatlanságból közvetlenül veszélyeztették, amely 13 személy sérülését eredményezte. Az ügyészség a vádlottakat tömegszerencsétlenséget eredményező foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségével vádolja. A vádlottak bűnösségének kérdésében a Szentesi Járásbíróság fog dönteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.