Egyre népszerűbbek a képmegosztó közösségi oldalak, felhasználóik száma és aktivitása is jelentősen emelkedett az utóbbi két évben - derült ki a KutatóCentrum Social Media Report 2016 kutatásából.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint a Pinterest több mint kétszeresére növelte, az Instagram pedig megháromszorozta a felhasználóinak számát 2014 és 2016 között, az aktivitás pedig még ennél is nagyobb mértékben emelkedett. A 18-59 éves magyar internetezők 16 százaléka rendelkezik Pinterest regisztrációval, míg az Instagramon jelen lévők aránya 18 százalék. Az Instagram közösségének kétharmada rendszeresen látogatja is az oldalt, a Pinteresten ez az arány 62 százalék. A felmérés ugyanakkor rámutatott arra is, hogy egyelőre még mindig a Facebooknak van a legtöbb, világszerte mintegy 1,55 milliárd felhasználója, Magyarországon pedig a 18-59 éves internetezők 88 százaléka megtalálható az oldalon, 85 százaléka látogatja is azt valamilyen rendszerességgel. A regisztráltak számát tekintve második helyen álló Google+ ezen időszak alatt 35 százalékról 55 százalékra növelte magyar felhasználói bázisát, az oldalt látogató tagok aránya azonban kifejezetten alacsony, mindössze 26 százalék. A dobogó harmadik helyét elfoglaló Viberen közel minden második internetező regisztrált (46 százalék), 35 százalék használja is az alkalmazást. A közösségi platformok vesztesei idén a Twitter és a LinkedIn, mindkét oldalon csökkent a magyar felhasználók száma, a LinkedInnél az aktivitási index is enyhén visszaesett. A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók háromnegyede napi szinten felkeresi valamelyik közösségi teret, a megkérdezettek 41 százaléka - főleg a 18-29 évesek - üzenetküldésre is elsősorban a közösségi oldalakat használja. Minden harmadik megkérdezett munkaidőben is látogatja ezeket a platformokat, ami 5 százalékponttal alacsonyabb, mint egy éve. A megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozta, hogy kevesebb időt tölt a közösségi oldalakon, mint korábban. A reprezentatív felmérés 2016. február-márciusban online adatfelvétellel, 1000 magyar 18-59 éves internetező megkérdezésével zajlott, kilenc közösségi oldalt vizsgált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.