Bulvár

PwC: 4,1 milliárd embernek még nincs internet-hozzáférése

PwC: 4,1 milliárd embernek még nincs internet-hozzáférése

2016. május 17., kedd
PwC: 4,1 milliárd embernek még nincs internet-hozzáférése
szamitogep_laptop_internet_web

Világszerte 4,1 milliárd embernek még nincs internet-hozzáférése, nem kapcsolódik be a modern gazdaságba, pedig részvételük 6,7 ezer milliárd dollárral növelné a globális gazdasági teljesítményt - derült ki a Strategy&, a PwC hálózatához tartozó tanácsadó cég új tanulmányából.

A 120 országot vizsgáló tanulmány megállapította: az internethasználat teljes globális elterjedése a következő öt évben több mint 4 milliárd embernek jelentene társadalmi és gazdasági felemelkedést, a tartalomszolgáltatóknak, illetve a távközlési szolgáltatóknak pedig további 200 milliárd, valamint 400 milliárd dolláros piacot. Az előrehaladás üteme azonban lassú, a megfelelő lefedettség elérése költséges, a meglévő infrastruktúra sebessége és kapacitása korlátozott, ezért esetenként teljesen új infrastruktúrát kell létrehozni a tanulmány szerint. Közölték, a lakossági internetszolgáltatás árát közel 70 százalékkal kellene csökkenteni annak érdekében, hogy az internet a világ lakosságának 80 százaléka számára megfizethető legyen. Az MTI-hez kedden eljuttatott összegzés szerint a digitális forradalom ellenére - jellemzően a fejlődő országokban - lassult az új internet-előfizetők számának növekedése, 2013 óta egyszámjegyű a növekedés mértéke. A tanulmány készítői az internetfelhasználói kör bővítése érdekében javasolják többek között a jelenlegi 2G helyett 3G vagy 4GLTE hálózatok kiépítését, aminek köszönhetően a fejlődő piacokon az adatforgalmazás árából 60-70 százalékos megtakarítás lenne elérhető. A mobilhálózatok üzemeltetői számára nyereségessé válna a mobilinternet-szolgáltatás nyújtása, és több mint két milliárd ember juthatna internet-hozzáféréshez - olvasható az elemzésben.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.