Bulvár

Minőségben és választékban jelentősen javult a magyar édességpiac

Minőségben és választékban jelentősen javult a magyar édességpiac

2015. december 2., szerda
Minőségben és választékban jelentősen javult a magyar édességpiac

Minőségben és választékban jelentősen javult az elmúlt években a magyar édességpiac, amelynek értéke már megközelíti a válság előtti szintet - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI érdeklődésére.

Ismertetése szerint a 180 milliárd forintot kitevő belföldi édességpiacon továbbra is a kekszek, a táblás és a szeletes csokoládék képviselik a legjelentősebb hányadot, forgalmuk egyenként több mint 25 milliárd forint. Az ostyák, chipsek, desszertek és cukorkák további mintegy 20-20 milliárd forint forgalmú termékcsoportot jelentenek. Az elnök elmondta, hogy táblás csokoládékból tavaly 7 százalékkal több fogyott, a desszertekből pedig 10 százalékkal nagyobb értékben vásároltak 2014-ben a fogyasztók, mint 2013-ban. Emelkedés volt a különböző szezonális termékek esetében is. A szövetség a növekedés okát főként a gazdaság kifehéredésében látja, valamint abban, hogy több fogy a magasabb minőségű termékekből, amelyek felfelé húzzák a piacot. Az elnök ugyanakkor jelezte, hogy még mindig csak a piac "visszanövekedéséről" van szó, az eladások csak most közelítik meg a gazdasági válság előtti szintet. A karácsonyi szezonról Benke Anna, a szövetség titkára adott tájékoztatást, aki elmondta, hogy az idén három fontos változást észleltek a szezonális édességek választékában. Az egyik a jelentős választékbővülés, az idén egészen rendkívüli a kínálat nemcsak Mikulás-figurákból, hanem szaloncukorból és egyéb szezonális termékekből is. A másik fontos tapasztalat a szakember szerint, hogy látványosan javult a termékek minősége, az idén már alig lehet bevonómasszából készült, gyengébb minőségű termékeket találni. Az arány az elmúlt tíz évben 50 százalékról több mint 90 százalékra változott a valódi csokoládé javára. A harmadik változásként azt emelte ki, hogy ebben az évben a cukorbetegek és egyéb táplálékérzékenységben szenvedő emberek is nagyon sokféle termék közül válogathatnak. Még úgynevezett paleo-Mikulás is felbukkant a polcokon - jegyezte meg. Elmondta: a figurás termékeknél az utóbbi időben folyamatosan emelkedik az étcsokoládé aránya. A szaloncukrok között a legnépszerűbb ízesítés a zselés, a marcipános, a kókuszos és a karamellás. A tavalyi karácsony szezon során a fogyasztók minden addiginál nagyobb összeget, 3,1 milliárd forintot fordítottak édességekre. Értékben az előző évihez hasonló, 650 tonna volt a forgalom.

Benke Anna

megjegyezte: mivel számottevő áremelkedésről nem lehet beszélni a piacon, ez azt jelenti, hogy a vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a magasabb minőségű és a prémium termékeket.

Sánta Sándor

a Nielsen kutatási adatait idézve elmondta azt is, hogy az ünnepi édességekből a boltok bevétele a tavalyi utolsó két hónapban 16 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszaki, addig rekordnak számító forgalmat. Az emberek leginkább a nagy üzletekben, a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg az édességet, a Nielsen felmérése szerint tavaly a hipermarketek karácsonyi édességekből 19 százalékkal nagyobb bevételt értek el, mint tavalyelőtt. Az édesség-értékesítésben ezzel a hiper- és szupermarketek piaci részesése 55 százalékra emelkedett. A jelentős piaci koncentrációt mutatja, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb üzlettípusok együtt 85 százalékos részesedést mondhatnak magukénak a decemberi ünnepekhez kapcsolódó édességek teljes belföldi bevételéből.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.