Legritkábban a legkisebb teljesítményű motorral szerelt személyautók okoznak a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján térítendő kárt, ugyanakkor esetükben az átlagosnál magasabb az egy kárra jutó kifizetés.
A Magyar Nemzeti Bank nemrégiben tette közzé a kötelező biztosításokról gyűjtött adatokat, amelyekben részletezi, hogy a kocsik motorteljesítményei függvényében miképpen alakul a károk száma és nagysága. Tavaly a 2,7 millió személygépkocsiból Magyarországon a 37 kilowattosnál kisebb - ez az első, legkisebb kategória - kocsik száma 110 ezer volt. Egymillió jármű tartozik az 51-70 kilowattos, és 700-700 ezer a 38-50, illetve a 71-100 kilowattos kategóriába. A 101-180 kilowattos személygépkocsik száma a múlt év végén 227 ezret tett ki, az e felettieké 2500-at. Amíg tíz éve még 100 személyautóból 5 okozott másnak balesetet, mára ez az arány 3-ra csökkent. A balesetet okozó gépkocsik aránya a legkisebb kategóriában 2,4 százalék, míg a 101-180 kilowattosoknál 4,46 százalék. A legnagyobb - a 180 kilowatt feletti - teljesítménynél a kárgyakoriság 4,2 százalék. Egy személygépkocsis kgfb-kárra tíz éve még csak 380 ezer forint kifizetés jutott, tavaly az átlagos kárérték elérte a 434 ezer forintot. Az átlagos kár a legkisebb autóknál 497 ezer forint volt. A 101-180 kilowattos osztályban 456 ezer forint, a 180 kilowatt feletti kocsiknál viszont 564 ezer forint. A 38-50 kilowattos kategóriában 430 ezer, 51-70 kilowatt közöttiben 423 ezer forint az átlagkár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.