Előrejelzések szerint 2015-ben a mobil-előfizetések száma meghaladja a Föld lakosainak számát. Az idén az első negyedévben globálisan 120 millióval gyarapodott az új mobil-előfizetések száma, egy év alatt pedig 7 százalékos volt a növekedés - derül ki az Ericsson kedden ismertetett legfrissebb mobilitási jelentéséből.
A 2014 első negyedévében értékesített összes telefon 65 százaléka okostelefon volt. Két év múlva, 2016-ban az okostelefon-előfizetések száma várhatóan meghaladja majd a hagyományos telefonokét. A mobil adatforgalom az Ericsson előrejelzése szerint 2013 és 2019 között a tízszeresére nő, az aktív gépek közötti kapcsolattal (M2M) rendelkező eszközök száma pedig 3-4-szeresére bővül a 2013 év végi 200 millióhoz képest. Mindez a hálózatok teljesítményével szemben is nagyobb elvárásokat támaszt. Európában 2013-ban összesen mintegy 1,1 milliárd volt a mobil-előfizetések száma, ami 2014 végéig előreláthatólag további 20 millióval bővül. Európa egészére jellemző az egynél több SIM-kártya használata, így az egy főre jutó mobil-előfizetések száma átlag 1,2-1,3. Míg Kelet-Európában sok az inaktív SIM-kártya, illetve az emberek gyakran gazdaságossági szempontból vásárolnak egynél több SIM-kártyát, addig Nyugat-Európában azért, hogy egyszerre több eszközön rendelkezzenek mobil kapcsolattal. A szolgáltatók jelenleg a 4G/LTE lefedettség és kapacitások növelésén dolgoznak. Becslések szerint 2013 végén az európai lakosság mintegy 25 százaléka számára volt elérhető a jelenleg legfejlettebbnek számító LTE technológia, 2019-re pedig a lefedettség 80 százalék körül fog alakulni. Az európai LTE-előfizetések száma 2013 végén 16 millió volt, ami éppen csak meghaladta az összes előfizetés 1 százalékát, 2014 végére ugyanakkor ez a szám várhatóan csaknem háromszorosára nő. Az LTE-előfizetések száma 2019 végére az előrejelzések szerint 425 millió körül alakul majd Európában, ami az összes mobil előfizetés körülbelül 30 százalékának felel majd meg. Ezen belül Nyugat-Európában az LTE-penetráció 2019-re eléri majd az 50 százalékot, Közép- és Kelet-Európában pedig a 20 százalékos arányt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.