Bulvár

Egyre divatosabbak Hollywoodban a páncélozott autók

Egyre divatosabbak Hollywoodban a páncélozott autók

2013. október 13., vasárnap
Egyre divatosabbak Hollywoodban a páncélozott autók

A Rolls-Royce-ok és a hatalmas Hummerek ideje letűnőben van Hollywoodban: a hírességek garázsaiban egyre gyakoribbak a páncélozott autók. Egyes biztonsági szakértők szerint a drága járművek teljesen feleslegesek, mások szerint viszont szükség van rájuk.

A páncélozott autók iránti kereslet az elmúlt öt évben ugrott meg - számolt be tapasztalatairól a piacvezetők egyikeként számon tartott Texas Armoring cég illetékese a dpa német hírügynökségnek. Elmondása szerint főként cégvezetők és hírességek vásárolnak páncélozott járművet. "Öt évvel ezelőttig jó, ha kétévente eladtunk egy autót Hollywoodban. Azóta viszont évente 15-20 autó talál gazdára" - tette hozzá. A cég a hírességek kívánsága szerint szereli fel a luxuskocsikat, amelyek külsőre egyáltalán nem különböznek "átlagos" társaiktól, azonban a páncélozott karosszéria és a lövésálló üvegek mellett például videokamera-rendszert is tartalmaznak. A texasi cég egyébként nemcsak hollywoodi hírességeknek, hanem például kelet-európai, dél-amerikai és délkelet-ázsiai ügyfeleknek is elad speciális védelmi felszereltséggel ellátott kocsikat. A Hollywood Reporter című magazin szerint a páncélozott autókkal nemcsak egy esetleges fegyveres támadás, hanem a tolvajok és a lesifotósok ellen is védekeznek a hírességek. A lap példaként említi Kanye West rapsztárt, aki a híres Dratz Motorz cégtől mindjárt két Iron Diamond nevű járművet is rendelt, a kisebb tankra emlékeztető autók darabonként 1,2 millió dollárba (majdnem 300 millió forintba) kerülnek. A páncélozott autók kérdése megosztja a biztonsági szakértőket: míg egyesek szerint teljesen feleslegesek a páncélozott autók, addig mások szerint azoknak, akik évente dollár(tíz)milliókat keresnek, igenis ügyelniük és költeniük kell a biztonságukra is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.