Bulvár

Felmérés a fiatalok étkezési szokásairól

Felmérés a fiatalok étkezési szokásairól

2013. április 11., csütörtök
Felmérés a fiatalok étkezési szokásairól
muzli

A 15-25 évesek 82 százaléka szerint kiadósnak, tartalmasnak kell lennie a reggelinek, de csupán 23 százalékuk kezdi mindig ezzel a napot – derül ki egy felmérésből.

Az Ipsos közvélemény-kutatásában megkérdezettek 92 százaléka szerint meleg ebédre mindenkinek nagy szüksége van, 45 százalék eszik délben napi rendszerességgel főtt ételt, további 37 százalék heti több alkalommal gondot fordít erre. Az átlagosnál gyakoribb a meleg főétkezés a férfiak, a 20 év alattiak és a tanulók körében: ezekben a csoportokban 52-55 százalék közötti azok aránya, akik minden nap, nagyjából 40 százalék, akik hetente többször fogyasztanak ebédre meleget. A 20-25 év közöttiek, a nők és a dolgozó fiatalok viszont kevésbé esznek főtt ételt napközben: szűk négytizedük naponta, további bő egyharmaduk heti több alkalommal. A kiadós reggeli csak a fiatalok 23 százalékának mindennapi rutinjába épült be, s rajtuk kívül még 35 százaléknyian hetente többször esznek tartalmas ételeket a korai órákban. A fiatal férfiak 30 százaléka naponta, 42 százaléka hetente több alkalommal, a megkérdezett nők 17 százaléka naponta, 34 százaléka hetente reggelizik bőségesen. A megkérdezettek 94 százaléka úgy vélekedik, hogy minden nap kell gyümölcsöt és zöldséget enni, mégis csak 19 százalék napi étrendjében szerepelnek ezen ételek. A korosztály tagjainak 45 százaléka ha nem is minden nap, de hetente többször jut az asztalra vitamindús zöldségféle, gyümölcs. A nők és budapestiek másoknál gyakrabban esznek természetes vitaminokat tartalmazó ételeket: egynegyedük naponta, fele részük többször egy héten – derül ki az Ipsos közvélemény-kutatásából, amely az elmúlt 3 hónapban készült 15-25 év közötti férfiak és nők személyes megkérdezésével.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.