Egyeztetésre hívta a veszélyes rakományok biztonságosabb vasúti fuvarozásában érdekelt hazai kormányzati, szabályozási és szakhatósági szervezetek, valamint a fuvarozó vállalatok vezető képviselőit a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület.
Az egyesület MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a szakemberek arra igyekeznek megoldást találni az október 30-án Budapesten megrendezendő fórumon, hogy hogyan lehet a veszélyes áruk fuvarozásával kapcsolatos kockázatokat többletköltségek és a vonatok menetidejének növekedése nélkül csökkenteni. Magyarország vasúti pályahálózatán évente mintegy 40 millió tonna áru halad át, ennek csaknem 15 százaléka, 6 millió tonna minősül veszélyes, például maró, gyúlékony vagy környezetkárosító rakománynak. Jelenleg a vasúti a legbiztonságosabb fuvarozási mód, mert a közúti szabálytalanságok gyakorisága 10 százalék, a vasútiaké 6 százalék - tájékoztatott az egyesület. Veszélyes áruk vasúti fuvarozása során az elmúlt időszakban nem történt olyan baleset, amely emberek egészségére vagy a környezetre súlyos következményekkel járt volna. Az adatok ugyanakkor azt mutatják, hogy Magyarország ezen a területen még nem érte el az Európai Unió átlagát és az ellenőrzések is arra figyelmeztetnek, hogy tovább kell csökkenteni a meglévő kockázatokat - hívta fel a figyelmet a HUNGRAIL. A 2006-ban Magyar Vasúti Egyesülésként megalakult HUNGRAIL 2012 második felétől kezdve egyesületi formában látja el a hazai vasúti személyszállítási és árufuvarozási ágazat szakmai érdekképviseletét. Húsz tagvállalatának árbevétele eléri az 570 milliárd forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.