Idén már nyolcadik alkalommal szervezte meg egy szegedi fitneszedző a nagy Fogyiversenyt; százötvenen jelentkeztek a programra - tájékoztatta hétfőn az MTI-t az edző.
Kovács Éva
elmondta: a verseny meghirdetése óta már csaknem 2500 jelentkező több mint 5900 kilótól szabadult meg. 2002-ben saját stúdiójában indította a vetélkedést. Akkor valamivel több mint harmincan jelentkeztek. 2006-ban már négyszáz jelentkezőből 360-an fejezték be a programot, melynek során több mint 2200 kg súlyfeleslegtől szabadultak meg. 2008-ban a kétszáz jelentkezőből 190-en szabadultak meg több mint 1200 kilótól. Kovács Éva szerint a verseny nem is a legmegfelelőbb szó módszerére, mivel ez inkább életmódváltást jelent: az egészséges tartós eredményhez ugyanis át kell formálni az étkezést és az életszemléletet is. A négy és fél hónap során mód nyílik az életmódváltásra, illetve 18-20 kilogramm leadására. Pénteken befejeződött a jelentkezés és a versenyzők állapotfelmérése. Ezt követően átfogó egészségügyi vizsgálatot végeznek. Kiszámolják a testtömegindexet, a zsírszázalékot, a haskörfogatot, vércukorszintet mérnek. Emellett egy adatalapot is ki kell tölteni, amelyben a családi előzményekre is kíváncsiak a szakemberek. Minden versenyző étrendet és edzéstervet kap. Emellett minden hónapban kontrollra kell jelentkezni, és hasznos előadásokat hallgathatnak meg a résztvevők a május végéig tartó programban. Idén - az előző évektől eltérően - már nincs kirívó korkülönbség a jelentkezők közt. A százötven induló zömében 35-45 év közötti. Nekik - bár 20-25 éve nem mozogtak rendszeresen - nincs óriási túlsúlyuk, talán tíz fogyni vágyó rendelkezik jelentősebb plusszal, a többiek tíz-húsz kiló többlettel kezdik a programot - magyarázta az edző. Kovács Éva hozzátette: a kisebb túlsúlyt mindig nehezebb leadni, mint a nagyobbat, mert a csak kicsit ducik hamarabb feladják. Ám ha ilyen jól teljesítenek a tanítványai, egyre kevesebb munkája lesz - mondta az MTI-nek a tréner.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.