Imádunk focit nézni, de leginkább a tévé képernyőjén – derült ki az Invitel legutóbbi sportkutatásából. A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés arra is rámutatott, hogy még mindig verhetetlen a labdasportok népszerűsége, és bár a nagy eseményeket mindenki követi, csak kevesen látogatnak ki személyesen is a helyszínre szurkolni.
Az Invitel tavaly év végén indította el a „Sport minden felületen” című online kutatását, hogy feltérképezze a magyarok sportnézési szokásait, köztük azt is, hogy milyen mozgásformákat űzünk, követünk és mely csatornákat részesítjük előnyben. A több mint tízezer válaszadóval készült felmérésből kiderült, hogy a többség a helyszíni szurkolás, vagy az internet helyett inkább a televíziós élő közvetítés mellett teszi le a voksát.
Még mindig a labdát követjük
A mozgási szokásaink az elmúlt években jelentősen átalakultak: a csapatsportokkal szemben egyre többen választjuk a rugalmasan, önállóan végezhető edzéstípusokat, például a futást vagy a kerékpározást. Az Invitel kutatásából azonban kiderül, hogy az egyéni edzésformák térnyerése alapvetően nem befolyásolja a sportnézési szokásokat: legszívesebben még mindig a labdasportokat követjük élőben, elsősorban a futballt, a kézilabdát és a vízilabdát. Emellett kifejezetten szoros kapcsolat figyelhető meg a sportvégzés és szurkolás között a labdarúgók esetében: akik valaha fociztak, szinte minden esetben (91%) követik is a témával kapcsolatos élő közvetítéseket.
Szimpatizánsból aktív szurkolóvá
Bár általában nem a sport határozza meg a hétköznapjainkat, kiemelt versenyek idején egyből átváltozunk szurkolóvá – és sok esetben szakértővé. Az Invitel kutatása alapján, míg átlagosan csupán 10-ből 1 ember figyeli a sporteseményeket, világ és Európa-bajnokságok idején szinte mindenki (98%) a tévé előtt követi a magyar vonatkozású versenyszámokat. A nagy események erősen tematizálják az online közbeszédet is: ilyenkor a megkérdezettek csaknem fele osztja meg véleményét a világgal. A bajnokságokat és világversenyeket követően azonban visszaáll a megszokott rend és csupán esetenként kerül szóba a sport a közösségi médiában, vagy az online fórumokon.
Az élő adás varázsa
Sportot nézni csak élőben érdemes – állítja a megkérdezettek 88%-a, de csupán tízből egy ember látogat meg hetente személyesen is valamilyen sporteseményt. Az Invitel kutatásának eredményeiből kiderült, hogy általában az otthon melegében, vagy barátaink, ismerőseink körében szurkolunk, és ilyenkor is leginkább a tévét részesítjük előnyben (84%) a monitorral vagy a laptoppal szemben. „Az Invitel kiemelt figyelmet fordít a sportrajongókra – többek között ezért is végeztünk online kutatást, hogy még jobban megismerhessük tartalomfogyasztási szokásaikat. Több mint száz csatornából állítjuk össze aktuális kínálatunkat és mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleink megtalálják az érdeklődésüknek megfelelő műsorokat” – mondta a kutatás kapcsán Tóth Mónika, az Invitel tartalomszolgáltatásokért felelős vezetője. „Amint arra felmérésünk is rávilágított, az egyre több színvonalas sporteseménynek köszönhetően, napjainkban növekvő népszerűségnek örvendenek a sportműsorokat sugárzó televízióadók. Ezért is vagyunk büszkék arra, hogy a november 1-től a Magyarországon elérhető összes jelentős sportcsatorna megtalálható az Invitel kínálatában, így ügyfeleink minden fontos és hazai szempontból is kiemelkedő eseményt folyamatosan követhetnek” – tette hozzá.
HD-ban az igazi
A nézők számára a csatornák képminősége is egyre fontosabb szerepet játszik: a kitöltők több mint háromnegyede legszívesebben HD-ban követné a mérkőzéseket és 67 százalékuk már rendelkezik is az ehhez szükséges készülékkel. A kiváló minőségű képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha magunk is ott ülnénk a stadion lelátóján. Jó hír azoknak, akik szeretik nagy felbontásban nézni a sportműsorokat, hogy 2018. január 1-től az Eurosport 1 HD és az Eurosport 2 HD csatorna is bekerül az Invitel kínálatába. (x)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.