A Déri Miksa Szakképző Iskola sikerével ért véget a nagy hagyományokat újjáélesztő, szegedi középiskolák között zajló labdarúgó-bajnokság: a kezdetekről és a torna létrejöttéről Kiss Andrással, az iskola testnevelőjével beszélgettünk.
Kiss András
, valamint a Déri Miksa Szakképző Iskola tornatanárainak kezdeményezésére
újjáéledt a szegedi középiskolák közötti bajnokság: a testnevelő tanár ötlete a kollégái, majd az MLSZ Csongrád megyei Területi Igazgatóságánál is nyitott fülekre lelt, így az MLSZ Csongrád megyei igazgatója,
Nógrádi Tibor
is támogatásáról biztosította a kezdeményezést. Az iskolákkal való kapcsolatfelvételt követően alakult ki a négycsapatos mezőny, a bajnokságban igazolt és nem igazolt labdarúgók egyaránt részt vehettek, az adott iskolára vonatkozó tanulói jogviszony igazolása és az érvényes sportorvosi volt csupán a feltétel. A korábbi fordulók alapján végül június elsején rendezték a helyosztókat: így a bronzmeccsen a Vedres 5-2-re legyőzte a Krúdyt, míg a döntőben a Déri 2-0-ra győzött a Csonka ellenében, így megnyerte a bajnokságot. A díjakat, amelyből minden csapat, így a negyedik helyen végzett iskola is részesült, az MLSZ Csongrád megyei igazgatóságának melletti társadalmi elnökség tagja,
Sahin-Tóth Dezső
adta át. „A mi iskolánk ugyan más irányú, probléma, ha a testnevelés miatt hiányzik a gyerek, de az engedélyek beszerzése után összejött a csapat. Egy jó hangulatú torna sikeredett, jövő héten pedig tárgyalunk a folytatásról is. Emlékszem rá, amikor én ilyen idős voltam, akkor nagy hagyománya volt annak, hogy az iskolák vetélkedtek egymással, de hozzáteszem, nem csak labdarúgásban. Sajnos ez mára kihalt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mi szeptemberben elindítottunk egy kispályás, 5+1-es tornát, aminek lett folytatása is, mert akiket mi meghívtunk, ők gyorsan csináltak még egyet, ahová minket is meghívtak. Tulajdonképpen ennek kapcsán indult el az ötlet, ekkor felelevenedett nekem az emlék, hogy mekkora presztízs volt ez anno, hogy az egyik iskola legyőzte a másikat, de nem csak közép, hanem általános iskolában is működött ez” – fogalmazott portálunknak a kezdetekről Kiss András, a Déri Miksa Szakképző iskola testnevelője. Kiss András a folytatással kapcsolatban a finanszírozás problémáját vetette fel, véleménye szerint ezt lesz majd a legnehezebb megoldani a későbbiekben. „Az a gondolatom, hogy ha a jövőben sikerülne nagyobb szinte lépni, akkor akár országos méretűvé is gyarapodhat a kezdeményezés, és újra lehet iskolák közötti bajnokság, nem csak a labdarúgás terén. Ezáltal újra beindulna a sport az intézmények között, és egy pezsgő sportélet alakulna ki. A részt vevő tanulók nagyon szeretik a sportot és a labdarúgást, a szerdai döntőkben szakadó esőben, önmagukat nem kímélve küzdöttek. Nem számított semmi, mentek előre, nagy öröm volt számomra ezt látni. Az éremosztón volt, aki közbeszólt, hogy jövünk jövőre is, ez még nagyobb öröm volt, hiszen így a munkám már nem volt hiába” – fejtette ki Kiss András, aki ezúton is megköszönte a testnevelő kollégák segítségét és hozzáállását, az intézményvezetők közreműködését, valamint nem utolsó sorban a játékvezetőknek, a játékosoknak, Nógrádi Tibornak, és mindazoknak, akik segítettek a torna rendezésében és lebonyolításában. Nógrádi Tibor úgy értékelt: a torna hatalmas sikert aratott, megérett a folytatásra. Megerősítette: az igazgatóság bízik benne, hogy a 2016/17-es szezonban a szegedi középiskolák többségének megnyerésével 8-10 csapatos bajnokságot tudnak majd rendezni. Aztán a következő két-három évben szeretnék a sorozatot megyei szintűre bővíteni oly módon, hogy Szentesen, Csongrádon, Makón, Hódmezővásárhelyen és Szegeden önálló bajnokságok lennének, melyeknek győztesei egy hétvégén összecsapnának a Csongrád megyei középiskolai bajnoki címért
1.Déri Miksa Szakképző Iskola 2. Csonka János Szakképző Iskola 3. Vedres István Szolgáltatási Szakképző Iskola 4. Krúdy Gyula Szakképző Iskola
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.