A tízezres átlagnézőszám elérése az NB I-ben, a válogatott részvétele két világtornán vagy éppen évente két klub főtáblára jutása a nemzetközi kupasorozatokban - többek között e célkitűzéseket tartalmazza az MLSZ 2020-ig szóló stratégiai terve.
A Papp László Budapest Sportarénában hétfőn rendezett futballfórumon kiderült: tavaly 2800 volt az élvonalbeli meccsek átlagnézőszáma, idénre 3000 a célszám, ennek pedig évente 1000-rel kellene nőnie, így 2018-ra érné el a kívánt 10 ezret. A válogatott meccsei tavaly átlagosan 8000 szurkolót vonzottak, ezt 2018-ra 25 000-re tornáznák fel. Az infrastrukturális fejlesztések során 800-1000 pálya felépítése-felújítása is szerepel a tervek között. A regisztrált labdarúgók számát a tervezet szerint 85 000-ről 160 000-re kell növelni, ezen belül a jelenlegi 1400 női labdarúgó számát 10 000-re. Ami a válogatottat illeti: a világranglistán a legjobb 30 közé kerülés a cél 2018-ra, s a 2020-ig sorra kerülő öt világversenyből (3 Európa-, 2 világbajnokság) kettőre kellene kijutni. A klubcsapatoknál is markáns előrelépési elképzelést rögzít az MLSZ: a várakozások szerint a 2012-2014-es időszakban évente egy csapatnak főtáblán kell szerepelnie, 2015-től már kettőnek, s ebből egyiknek a tavaszi folytatást is meg kell élnie. A többi nemzeti együttessel szemben is megfogalmazott elvárásokat a stratégia: a női, a futsal- és a strandlabdarúgó-válogatottnak tízéves periódusban a világversenyek felére kéne kijutnia. Az utánpótlás-válogatottakkal kapcsolatban az a célkitűzés, hogy a nemzetközi események felén ott legyenek, s négyévente azokon dobogós helyezést érjenek el. A programban szerepel, hogy 2015 és 2020 között Magyarország otthont adna U21-es Európa-bajnokságnak.
Csányi Sándor
MLSZ-elnök úgy fogalmazott: 2020-ig 238 milliárd forint kerül a magyar labdarúgásba. Ebből 106,46 milliárd költségvetési támogatás lenne a 2011 és 2014 közötti időszakra, amiből stadionok fejlesztését, építését és üzemeltetését finanszíroznák. A 2020-ig terjedő pénzügyi tervezetből kitűnik, hogy az MLSZ a jelenlegihez képest (1,26 milliárd) megduplázná saját bevételeit (2017-re 3 milliárd a terv) és a válogatott közvetítési jogaiból befolyó összeget (2010-ben 0,63 milliárd), de növekedéssel számol az élvonalbeli bajnokság közvetítési jogdíjait illetően is. Utóbbi tavaly 1,4 milliárd volt, 2018-ban pedig már 2,2 milliárd lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.