Politika

Rétvári Bence előadásában megemlítette a telefonok betiltását az iskolákban

Rétvári Bence előadásában megemlítette a telefonok betiltását az iskolákban

A finn oktatásügy hátulütői, a magyar oktatás helyzete, az iskolai telefontilalom és a tanárok helyzete is szóba került aTranziton rendezett beszélgetésen.

2024. augusztus 25., vasárnap
Fotó: MTI/Krizsán Csaba
Rétvári Bence előadásában megemlítette a telefonok betiltását az iskolákban

A magyar oktatást nem lebecsülni, hanem megbecsülni kell, és le kell szokni arról, hogy aki jót mer mondani az oktatásra, azt megvetik – jelentette ki Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára a tihanyi Tranzit fesztiválon, a Porosz vagy finn – Mi váltja meg az oktatásügyet? című beszélgetésen.

Fotó: MTI/Krizsán Csaba. 

 

Az államtitkár kiemelte: a gyerekeink oktatása, biztonsága, környezete, iskolája a legfontosabb dolog az életben. Hozzátette, ahogyan a gyerekeket nevelik a családban, majd utána az iskolában, olyan lesz a jövő.

 

A telefonok tiltásának célja a jobb teljesítmény elérése

A telefonok iskolai betiltásáról azt mondta, ezzel 

azt akarják elérni, hogy a gyerekek az oktatási intézményekben minél jobb teljesítményt nyújtsanak, emellett viszont lapotokat, táblagépeket és ingyenes tankönyveket kap több százezer diák, ezzel elősegítve a tanulásukat. 

Szólt arról is, hogy az oktatás fontos feladata többek között a társadalmi különbségek csökkentése, de nem lehet minden iskolán kívüli társadalmi probléma megoldását a tanároktól várni. – Magyarországon arányaiban 10,8 diák jut egy tanárra, míg az EU-s átlagnál ez a szám 12,1 – ismertette, hozzátéve hogy idén közel 13 ezren jelentkeztek pedagógusképzésre, húsz évvel ezelőtt viszont alig ötezren.

Pécsi Rita neveléskutató arra hívta fel a figyelmet , hogy a magyar néphagyomány nevelőereje sokat érne az iskolákban, sok kompetenciát fejlesztene. Az oktatás célja, hogy gyökerekkel rendelkező, boldog, kreatív, kommunikatív embert neveljenek, a tanárképzés feladata pedig az, hogy a tanároknak egy hatalmas módszertani kosara legyen, amiből elő lehet venni a szükséges dolgokat.
A neveléskutató kiemelte: tovább kell fejleszteni azokat az intézményeket, amelyek a gyerekeket közösségre, családi életre, kommunikációra és érzelmi intelligenciára nevelik. Azt kell megvizsgálni, hogy a magyar oktatás milyen mértékben tudja ezt támogatni – fűzte hozzá.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.